לאחר ציפייה של שנה: היום ייפתח שבוע האירוויזיון בתל אביב

קבלת פנים לנציגים תתקיים בטקס "השטיח הכתום" בעיר, וכבישים רבים ייחסמו לתנועת כלי רכב. ביום שלישי ייערך חצי הגמר הראשון, יומיים לאחר מכן חצי הגמר השני ובשבת - הגמר הגדול

זמן צפייה: 02:44

אחרי שנה של המתנה וחודשים ארוכים של הכנות, אירועי אירוויזיון 2019 בתל אביב יצאו היום (ראשון) לדרך לקראת הגמר הגדול, שייערך ביום שבת.

הערב, כאמור, יתקיים אירוע הפתיחה הרשמי של אירועי התחרות בטקס "השטיח הכתום" בכיכר הבימה שבתל אביב, עם קבלת הפנים הרשמית ל-40 המשלחות מכל רחבי העולם. מחר יתקיים המופע הראשון, שיהיה החזרה של חצי הגמר הראשון – שייערך בשלישי וישודר בשידור חי לכל אירופה. ביום חמישי יתקיים חצי הגמר השני, ובשבת, כאמור, ייערך הגמר הגדול.

לעוד כתבות בנושא:

האוטובוס השמח בעולם: תשירו - ואולי תזכו בכרטיס לאירוויזיון

מתכוננים לתיירים: עיריית תל אביב תספק הסעות לאירוויזיון בשבת

האכילו תייר: תושבי תל אביב יארחו באי האירוויזיון לארוחות שבת

[brightcove_iframe video_id='programs-the-magazine-20190511-2321' autoplay='0' credit='' desc='למרות הסיכויים של מרימי, "גם ב-79′ לא חשבו ש′הללויה′ תזכה"' kid='1_2kg0iqv4' duration='204'']

בשל האירוע, החל מהשעה 15:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב קטעי הכביש הבאים: שדרות רוטשילד, מרחוב חשמונאים לכיכר הבימה, רחוב מרמורק, מאבן גבירול עד שדרות רוטשילד, שדרות בן ציון, מרחוב המלך ג'ורג' ועד שדרות רוטשילד, ורחוב דיזינגוף, מהמלך ג'ורג' לאבן גבירול בשני הכיוונים.

גם בשדרות ח"ן לא תתאפשר תנועת כלי רכב, מרחוב הנביאים עד רחוב דיזנגוף, וברחוב הוברמן, בקטע שבין רחוב מרמורק לדיזנגוף, כאשר גם החניה ברחוב תיאסר מהשעה 12:00 ועד לסיום האירוע. חניון הבימה והיכל התרבות ייסגר משעה 12:00, ולא תתאפשר כניסת ויציאת כלי רכב עד לסיום האירוע.

כפר האירוויזיון בתל אביב | צילום: החדשות 13

בכפר של עיריית תל אביב שבצ'ארלס קלור, שיהיה פתוח השבוע מ-17:00 ועד שעות הלילה, יופיעו בין השאר סטפן, מוש בן ארי ו"רד בנד", יוקרנו חצאי הגמר והגמר עצמו, ובין השאר יתקיים יריד אוכל עם 80 דוכנים של מסעדות. שאבי מזרחי, מנהל מחלקת מופעים בעיריית תל אביב: "אנחנו נמצאים בהכנות האחרונות לקראת האירוע שיפתח מחר. זאת חוויה מדהימה. עבודה מאוד מאומצת ומושקעת. אף פעם לא קם כפר כזה בכל האירוויזיונים".

בטבלאות ההימורים יש מועמד שמוביל בפער מאוד גדול – דאנקן לורנס מהולנד. כרגע, נראה שהנציג הישראלי קובי מרימי לא ינצח, למרות החזרה שערך אתמול והלהיבה את העיתונאים והבלוגרים. עם זאת, הוא עדיין ממוקם במקום ה-25.

שוטרי משטרת תל אביב דרוכים וערוכים לאבטח את האירוויזיון ואת כל האירועים שיערכו השבוע, ומוכנים לתרחישים רבים בהם איומים טכנולוגיים, רחפנים ומתקפות סייבר. מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביטן, תרגל בתקופה האחרונה תרחישים שונים בהם אפשרות של אירוע טרור או ירי טילים על המרכז. עם זאת, אין כל התרעה קונקרטית או מידע מודיעיני על תקיפה אפשרית.

אוסף תקליטי האירוויזיון הגדול ביותר בארץ: "התחלנו לעבוד עליו ברגע שנטע זכתה"

אבי גולדברגר, חובב מושבע של תחרות הזמר האירופית ובעלי הפאב "התקליט" בירושלים, נזכר באחד הרגעים הבלתי נשכחים בתחרות בשנת 1979, שהתקיימה בישראל, כאשר ספרד כמעט גנבה את הניצחון מגלי עטרי ולהקת "חלב ודבש": "גם ב-1979 לא חשבו ש'הללויה' הולך לזכות".

אבי גולדברגר, מנהל פאב ''התקליט'' וחובב מושבע של התחרות | צילום: החדשות 13

גולדברגר, לשעבר איש "קול ישראל", שאף ישב בצוות השיפוט הישראלי באירוויזיון של 1993, נבר במשך שנים בשוקי פשפשים ובעמודים של אספנים ב-“eBay”, עד שגיבש את אוסף תקליטי הוויניל המקיף ביותר בישראל של תקליטי אירוויזיון. כשהבין שהתחרות לא תתקיים בירושלים, הוא החליט להציג למעריצים בפאב שלו את האוסף המרשים. "התחלנו לעבוד עליו ברגע שנטע זכתה. היא אמרה, 'בשנה הבאה בירושלים', ואמרנו אוקיי, אנחנו צריכים לעשות פה בפאב משהו מיוחד", סיפר, "כיוון שאני אספן תקליטים, גליתי שלא נעשתה תערוכה כזאת מעולם בעולם בשום מקום, וזה נכון עבורנו בפאב".