גורם בפרקליטות: פרשת מסינג - מסר מזיק למתבקשים לסייע למשטרה

מסינג הבין מהמשטרה שהפעלתו לא תיחשף, אך גורמים בארגון ובפרקליטות אמרו לחדשות 13 כי לאחר הסרת החיסיון יתברר כי היה עליו לדעת שמעורבותו תתגלה, וכי לא יתגלו פרטים אפלים על עברו

זמן צפייה: 03:34

גורמים בפרקליטות טוענים כי החלטתו של גיל מסינג, שהודיע היום (ראשון) כי הוא מוותר על מינויו לתפקיד דובר צה"ל, מעבירה מסר מזיק למי שיתבקש לעזור למשטרה. לדבריהם, ויתורו על התפקיד מרמז כי מי שמסייע לרשויות אכיפת החוק מוצא את דרכו החוצה מהמגזר הציבורי.

עוד טענו בפרקליטות כי ברגע שיוסר החיסיון על פרטי החקירה, לא יימצאו "פרטים אפלים" בקשר לעברו של מסינג, אך יתברר כי היה עליו לדעת שמעורבותו תתגלה. מסינג הבין מהמשטרה כי הפעלתו לא תתפרסם לעולם, וגילה שחומרי החקירה הועברו לסנגורים רק לאחר שגידי וייץ מ"הארץ", חושף הפרשה, פנה אליו בבקשה לקבל תגובה.

גיל מסינג | צילום: סיגל נפתלי קסל

כאמור, מסינג הודיע הבוקר לרמטכ"ל אביב כוכבי כי הוא מוותר על מינויו לתפקיד דובר צה"ל - זאת בעקבות הביקורת הציבורית שהתעוררה. בשיחה עם חדשות 13 אמר: "הכל בסדר, יש לי משפחה ואחריות - אמשיך הלאה".

"סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי הטוב ובמניעיי. לא יכולתי, ואינני מוכן, לעמוד מנגד הניסיונות הללו שנועדו לפגוע בי, בבני משפחתי, ברמטכ"ל ובמוסד דובר צה"ל, רק בשל הסכמתי ליטול על עצמי תפקיד ממלכתי", כתב במכתבו לרמטכ"ל כוכבי. "לשמחתי, תוך זמן קצר מאד עמדה מאחורי מערכת אכיפת החוק והבהירה שגם במקרה בו ניסו להטיל דופי בי ובמוטיבציות שלי - הייתי אזרח שומר חוק הראוי להערכה על מעשיו. אינני נמנה על אלו שמתקשים להאמין שאזרחים שומרי חוק נכונים לסייע לרשויות אכיפת החוק ללא כל תמורה אישית זולת טובת הציבור, ופעולותי גם כאן, כמו בעבר, מוכיחות שאני מוכן להקריב הקרבה אישית בכדי לשרת את האינטרס הציבורי ולהיטיב עם החברה הישראלית ושלטון החוק".

"אני מבקש לשוב ולהוכיח עד כמה יקרה לי המדינה, ועד כמה חשוב לי צה״ל. במשך שני עשורים המוניטין האישי והמקצועי שלי הולך לפני ומעולם לא דבק בו רבב, ואני ער לכך שגורמים בעלי מניעים זרים משרבבים אותו בזדון לשיח ערכי שנוי במחלוקת על גבו של צה"ל והמינוי הממלכתי אותו ייעדת לי", המשיך. "אינני האדם הראשון שחווה זאת נוכח הצעה לתפקיד ציבורי, ואין לי כל כוונה להשלים עם זה".

אלוף אביב כוכבי
אלוף אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "מר מסינג פנה הבוקר לרמטכ"ל וביקש לבטל את ההחלטה בנוגע למינויו לתפקיד דובר צה"ל. הרמטכ"ל ציין כי מסינג נבחר לאור היותו אדם ערכי, בעל ניסיון מקצועי רב ומגוון, ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה". וכן הוסיף כי "ניסיונו הרב ויכולותיו יכלו לתרום רבות לצה״ל ולמערך הדוברות, והוא מקווה שגם בעתיד ימשיך ויתרום ממקצועיותו לצה״ל".

אישתו של מסינג, ליאת וורהפטיג, פרסמה הודעה בקבוצת פייסבוק של חיילי דובר צה"ל ובה ציינה כי היא מעבירה את ההודעה בשמו של בעלה: "לגיל היה חשוב להעביר, באופן הכי אישי שאפשר, אז אני בתפקיד הדוברת". בהודעה כתבה בין היתר כי "כל העיסוק הנבזי סביבו הוא אבסורד נוכח המציאות וכן, נוכח הוויתורים שהוא גבה. אם זה לא בא בטוב, הכל בסדר וממשיכים קדימה בחיים שלנו".