בניגוד להנחיות: חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת

רשת חנויות הריהוט הודיעה כי תפעיל את מרכזי הקניות באופן חלקי, לטענתה תוך שמירה על התקנות: "נקפיד על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו". פקחי עיריית ראשון לציון קנסו את הסניף בעיר

זמן צפייה: 03:11

רשת חנויות הריהוט "איקאה" הודיעה הבוקר (ראשון) כי תפתח את חנויותיה במתכונת מצומצמת - חרף ההנחיות. מהחברה נמסר: "נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו, על פי כל ההנחיות".

פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון הגיעו למתחם בעיר, וקנסו את מפעילי המקום בסך 5,000 שקלים.

אחר הצהריים יתכנס קבינט הקורונה לדיון, שבו תיקבע המשך המדיניות בצל העלייה המתמדת במספרי הנדבקים, והשרים יצטרכו להכריע בנוגע לעתיד פיילוט הקניונים.

עוד בחדשות 13:

האוצר בעד פתיחת קניונים, אדלשטיין מתנגד: קבינט הקורונה יתכנס

אחרי יותר מחודשיים: תלמידי כיתות ז'-ט' חוזרים לבתי הספר

986 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 3.9% מהבדיקות חיוביות

איקאה בראשל''צ
איקאה בראשל''צ | צילום: אנה פלוט

בסביבת שר הבריאות יולי אדלשטיין סבורים שפיילוט הקניונים נחל כישלון; המצלמות בקניונים לא הצליחו לאתר התקהלויות בזמן, והתמונות מתחילת הניסוי שבו נראו התקהלויות המוניות, מעידות על אי הצלחה של הפיילוט. כמו כן, הפעלת 15 קניונים בלבד - מתוך יותר מ-150 - תהיה העדפה לשחקנים מסוימים בשוק, ולכן במשרד הבריאות מעוניינים לסגור מיד את הקניונים.

מנגד, במשרדי הכלכלה והאוצר מתכוונים לדרוש את פתיחת כלל המסחר הקמעונאי בישראל, כדי שניתן יהיה לפזר את הלקוחות ולמנוע מצב שבו ישנן התקהלויות, וגם כדי לשקם את הנזק הכלכלי שנגרם עד כה למשק.

קניון איילון
קניון איילון עמוס לאחר פתיחתו במסגרת פיילוט הקניונים | צילום: תמיר ברלקו

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 986 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. מדובר במגמת עלייה בשיעור המאומתים, לאחר שבוצעו יותר מ-25 אלף בדיקות במהלך היום - ו-3.9% מהן חיוביות.