986 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 3.9% מהבדיקות חיוביות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה עלייה בשיעור המאומתים בישראל, לאחר שבוצעו במהלך היום כ-25 אלף בדיקות. 311 מהחולים במצב קשה, ומניין מקרי המוות עומד על 2,909

זמן צפייה: 00:29

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אתמול אובחנו 986 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. מדובר במגמת עלייה בשיעור המאומתים, לאחר שבוצעו יותר מ-25 אלף בדיקות במהלך היום - ו-3.9% מהן חיוביות.

מניין החולים שמצבם קשה עומד על 311, מהם 101 מחוברים למכונות הנשמה. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 574 חולים. מספר מקרי המוות עומד על 2,909.

עוד בחדשות 13:

האור בקצה המנהרה: "עד מארס מערכת האשפוז לא תהיה בסכנת קריסה"

אחרי יותר מחודשיים: תלמידי כיתות ז'-ט' חוזרים לבתי הספר

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

אמש אמרו בכירים במערכת הבריאות לחדשות 13 כי במקרה שמבצע חיסוני הקורונה יתקיים כשורה, עד 1 במארס מערכת האשפוז של ישראל לא תהיה עוד בסכנת קריסה.

לפי הבכירים, העובדה שבישראל מספר בני ה-65 ואנשים בקבוצות סיכון הוא נמוך, ובהנחה שהחיסונים אכן מגיעים בחודש הקרוב, כל אנשי מערכת הבריאות ואוכלוסיית הסיכון יהיו מחוסנים. המגפה עדיין תוכל להתפשט, אבל כאמור לא יהיה עוד חשש שמערכת האשפוז תקרוס בשל עלייה בהדבקה.

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock
בתוך כך, וברקע העלייה בתחלואה, כ-345 אלף תלמידי כיתות ז'-ט' חזרו הבוקר לבתי הספר, בערים ירוקות וצהובות. זאת, אחרי יותר מחודשיים של למידה מרחוק. בכך, הושלם מהלך השבת כלל תלמידי מערכת החינוך ללימודים פרונטליים. תלמידי חטיבות הביניים ילמדו בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע.