האוצר בעד פתיחת קניונים, אדלשטיין מתנגד: קבינט הקורונה יתכנס

בסביבת שר הבריאות סבורים שפיילוט הקניונים נכשל, אך במשרדי הכלכלה והאוצר ידרשו בקבינט לפתוח את כלל המסחר הקמעונאי. השרים ידונו גם בבידוד במלוניות לשבים ממדינות אדומות

זמן צפייה: 02:53

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) לדיון שבו תיקבע המשך מדיניות הקורונה בצל העלייה המתמדת במספרי הנדבקים, והשרים יצטרכו להכריע בנוגע לעתיד פיילוט הקניונים.

בסביבת שר הבריאות יולי אדלשטיין סבורים שפיילוט הקניונים נחל כישלון. המצלמות בקניונים לא הצליחו לאתר התקהלויות בזמן, והתמונות מתחילת הניסוי שבו נראו התקהלויות המוניות, מעידות על אי הצלחה של הפיילוט.

תור בקניון
תור בקניון

כמו כן, להפעיל 15 קניונים בלבד מתוך יותר מ-150 תהיה העדפה לשחקנים מסוימים בשוק, ולכן במשרד הבריאות מעוניינים לסגור מיד את הקניונים. מנגד, במשרדי הכלכלה והאוצר מתכוונים לדרוש את פתיחת כלל המסחר הקמעונאי בישראל, כדי שניתן יהיה לפזר את הלקוחות ולמנוע מצב שבו ישנן התקהלויות, וגם כדי לשקם את הנזק הכלכלי שנגרם עד כה למשק.

שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע שיתמוך בקבינט הקורונה על פתיחה של הקניונים: "העבודה המקצועית שנבחנה בפיילוט שהוביל משרד הכלכלה מייצרת את כל הכללים שיאפשרו לפתיחת כל הקניונים ולכן אוביל עמדה זו בישיבת הקבינט מחר ולכן אני מקבל את עמדת משרד הכלכלה והתעשייה לפתוח 40 קניונים החל מיום ב' הקרוב, תוך אכיפה משמעותית ולא מתפשרת. קניון שלא יעמוד בהנחיות, יייקנס ואף ייסגר מיידית וכך גם חנויות בתוך הקניון".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין נבדק עם כניסתו למשכן
יו''ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כנסת ישראל | צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת

כמו כן, השרים ידונו ביחס לחוזרים מהמדינות האדומות טורקיה, יוון, קפריסין ובלוגריה. החשד הוא שלא כל החוזרים מקפידים על בידוד בבית, וחברי הקבינט ידונו באפשרות של בידוד כפוי במלוניות.

בתוך כך, משרד הבריאות פנה לבתי החולים בבקשה להיערך לפתיחת מחלקות קורונה נוספות ולגל תחלואה נוסף.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו בקורונה 1,506 בני אדם, המהווים 2.5% מ-61,537 הבדיקות שבוצעו. מניין המתים עלה ל-2,901, מספר החולים קשה עומד על 314, מתוכם 97 מונשמים. 343,665 נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגפה.