אחרי יותר מחודשיים: תלמידי כיתות ז'-ט' חוזרים לבתי הספר

כ-345 אלף נערים ונערות שבים היום למוסדות החינוך בערים ירוקות וצהובות. הלימודים יתבצעו בקבוצות של עד 20 ולפחות יומיים בשבוע. בכך, תושלם חזרת כלל תלמידי מערכת החינוך לבתיה"ס

זמן צפייה: 03:11

כ-345 אלף תלמידי כיתות ז'-ט' חוזרים הבוקר (ראשון) לבתי הספר, בערים ירוקות וצהובות. זאת, אחרי יותר מחודשיים של למידה מרחוק. בכך, יושלם מהלך השבת כלל תלמידי מערכת החינוך ללימודים פרונטליים. תלמידי חטיבות הביניים ילמדו בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע.

עוד בחדשות 13:

האוצר בעד פתיחת קניונים, אדלשטיין מתנגד: קבינט הקורונה יתכנס

האור בקצה המנהרה: "עד מארס מערכת האשפוז לא תהיה בסכנת קריסה"

בית ספר
בית ספר | צילום: חדשות 13

חזרת התלמידים לבתי הספר נעשית ברקע מגמת העלייה בנתוני הנדבקים, ובקבינט הקורונה ידונו במהלך היום בצעדים הבאים למען צמצום התחלואה. במוקד הדיון תהיה המחלוקת סביב פיילוט הקניונים.

בסביבת שר הבריאות יולי אדלשטיין סבורים שפיילוט הקניונים נחל כישלון; המצלמות בקניונים לא הצליחו לאתר התקהלויות בזמן, והתמונות מתחילת הניסוי שבו נראו התקהלויות המוניות, מעידות על אי הצלחה של הפיילוט. כמו כן, הפעלת 15 קניונים בלבד - מתוך יותר מ-150 - תהיה העדפה לשחקנים מסוימים בשוק, ולכן במשרד הבריאות מעוניינים לסגור מיד את הקניונים.

מנגד, במשרדי הכלכלה והאוצר מתכוונים לדרוש את פתיחת כלל המסחר הקמעונאי בישראל, כדי שניתן יהיה לפזר את הלקוחות ולמנוע מצב שבו ישנן התקהלויות, וגם כדי לשקם את הנזק הכלכלי שנגרם עד כה למשק.

שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע שיתמוך בקבינט הקורונה על פתיחה של הקניונים: "העבודה המקצועית שנבחנה בפיילוט שהוביל משרד הכלכלה מייצרת את כל הכללים שיאפשרו לפתיחת כל הקניונים. אני מקבל את עמדת משרד הכלכלה והתעשייה לפתוח 40 קניונים החל מיום ב' הקרוב, תוך אכיפה משמעותית ולא מתפשרת. קניון שלא יעמוד בהנחיות, יייקנס ואף ייסגר מיידית וכך גם חנויות בתוך הקניון".

תור בקניון
תור בקניון

נוסף על כך, ידונו חברי הקבינט ביחס לחוזרים מהמדינות האדומות טורקיה, יוון, קפריסין ובלוגריה. החשד הוא שלא כל החוזרים מקפידים על בידוד בבית, וחברי הקבינט ידונו באפשרות של בידוד כפוי במלוניות.