שמלה להשכיר: האם טרנד השכרת בגדי הערב עושה את דרכו לישראל?

הרצון לא להיראות פעמיים באותה שמלה, תקציב מצומצם או אג'נדה אקולוגית: בארצות הברית סוחפות חנויות ההשכרה את הפאשניסטות – וכעת נפתחת חנות כזאת גם בארץ

זמן צפייה: 04:19

בעידן האינסטגרם, שבו כל בגד שמתויג הופך ל"שרוף" וכמעט בלתי שמיש, כשהצורך לקנות מהר והרבה עולה – וכשהמודעות להשלכות ולנזקים שגורמת תרבות הצריכה והשפע לסביבה רק גוברת, נראה שהקרקע בשלה להשכרת בגדי יוקרה. הקונים אולי עוד לא מוכנים לשינוי הרגלי הצריכה, אך הטרנד שכבש את ארצות הברית בסערה מגיע לארץ.

עוד בחדשות 13:

"הם מרוויחים מעט – ומושפלים": עימותי הפקחים באוטובסים

סוף החופש מעבר לפינה: איך מרגילים את הילדים לשגרת הלימודים?

שוטרים פלסטיניים נהרגו בשרשרת פיצוצים בעזה; צה"ל: לא תקפנו

חנות הקולב הוורוד
חנות הקולב הוורוד | צילום: חדשות 13

השבוע נפתח בשוהם חנות "הקולב הוורוד", המשכיר מגוון רחב של בגדי ערב – במחיר של פחות מ-400 שקלים. "הבנתי שיש עוד הרבה בנות כמוני", סיפרה בעלת החנות, שחר לבנת, על ההשראה להקמת העסק החדש. "שאוגרות לעצמן שמלות ערב. אני לפני כל אירוע שיש לי הולכת לחנויות ומנסה לבחור את השמלה הכי יפה שאני רואה, לובשת אותה ערב אחד – וזהו".

בעוד רשתות האופנה הגדולות קורסות – חברת Rent the Runway שבניו יורק מצאה נוסחת קסם. תמורת תשלום חודשי של 89 דולרים יוכל המנוי לשכור עד ארבעה בגדים לזמן מוגבל. החברה צמחה והגיעה השנה לשווי של יותר ממיליארד דולר, חברות מתחרות קמו וכעת ואפילו רשתות המכירה מציעות מנויים חודשיים להשכרת בגדים. "זה דבר שמאוד מסובך לעשות", הסביר עתניאל גדז', יועץ לחברות אופנה, מדוע הטרנד מתעכב לפרוץ בארץ. "זה מודל אחד, כל הלוגיסטיקה היא אחרת, צריך לטפל בזה בצורה אחרת. זה מסובך, והרשתות עסוקות בהישרדות היומיומית".