"הם מרוויחים מעט - ומושפלים": העימות עם הפקחים באוטובוסים

פקחי אוטובוסים עוברים לא מעט עימותים עם הנוסעים. שינוי שיטת תיקוף הכרטיס באוטובוס רק מחריף את אי ההבנות והחיכוכים. "אני רק עושה את העובדה שלי" • לא רואים ממטר, פרק 3

זמן צפייה: 12:33

בשנים האחרונות השתנתה שיטת התשלום באוטובוסים, מה שתורם לעימותים נוספים בין הפקחים שבודקים את הכרטיסים שלנו לבין הנוסעים. ויקי עוז קיבלה דוח מהפקח רפי על קו 171 שנוסע על ציר חולון-תל אביב, בשל אי תיקוף. היא הניחה לא נכון את הכרטיס על המסך, ולכן הכרטיס שלה לא עבר תיקוף.

הסיטואציה התחממה, ובאוטובוס התפתח עימות קולני, כשרפי ספג מנוסעים, ביניהם ויקי, קללות. "הוא הראה לי איך מעבירים כרטיס כאילו אני ילדה קטנה, זה השפיל אותי", סיפרה ויקי בדיעבד. "הייתי בהלם, התפרצתי עליו. נכון, אולי לא דיברתי יפה. זה ממש הכעיס אותי, זו לא אני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המתקן שהופצץ" יקר ונדיר – ויעכב את פרויקט חזבאללה בשנה

בולטון דחה את דרישת איראן: "אין סיבה שתקבל הטבות כלכליות"

עם חריימה ותשואות מהקהל: מירי רגב אירחה את שרה נתניהו

הנוסעת ויקי והפקח רפי, בעימות באוטובוס
הנוסעת ויקי והפקח רפי, בעימות באוטובוס | צילום: חדשות 13

הכסף שמשלם נוסע בעבור חופשי חודשי עובר אוטומטית למשרד התחבורה, אבל הוא עובר לחברות ההסעה רק אם הרב-קו מוצמד באופן תקין למכונת התשלום. "מי שלא היה פה בסדר זה הנוסעת, לא אני", אמר רפי. "אני בסך הכול עשיתי את העבודה שלי. זה לא נעים לשמוע את כל האגרסיביות הזאת, אבל זאת העבודה".

"זו תופעה מאוד הישרדותית", אמרה ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות וקבלת החלטות מהמרכז הבינתחומי הרצליה. "בנאדם פגע בי ואעשה הכול כדי לפגוע בו בחזרה. מבחינתי זו הפרעה לחיים התקינים שלנו, וזה נותן לי כוח להתפרץ על הפקחים. אנחנו יודעים פחות או יותר כמה מרוויחים האנשים האלה, וכמה משפיל לדבר בצורה כזאת".

הנוסעת ויקי עוז
הנוסעת ויקי עוז | צילום: חדשות 13
רפי, פקח אוטובוסים
רפי, פקח אוטובוסים | צילום: חדשות 13