שוטרים פלסטיניים נהרגו בשרשרת פיצוצים בעזה; צה"ל: לא תקפנו

משרד הפנים ברצועה מסר כי 3 נהרגו בפיצוץ שאירע סמוך למחסום משטרתי. כעבור זמן קצר, אירע פיצוץ נוסף בסמוך לחוף הים, בו נפצעו כמה בני אדם. דובר חמאס: "הכובשים נכשלו במימוש מטרותיהם"

זמן צפייה: 00:24

משרד הפנים בעזה דיווח אמש (שלישי) כי שני פיצוצים אירעו בעמדות של המשטרה הפלסטינית ברצועת עזה, בהם נהרגו שלושה שוטרים ונפצעו שלושה שוטרים נוספים. בתחילה דווח בתקשורת המקומית כי המקור לפיצוץ נובע מתקיפה של חיל האוויר הישראלי על אופנוע. עם זאת, בצה"ל ובשב"כ הכחישו את הטענות על תקיפה, ומשרד הפנים ברצועה הודיע כי פתח בחקירת נסיבות האירוע. בעקבות האירועים, הוכרז מצב כוננות גבוה בקרב כל מנגנוני הביטחון והמשטרה. "הכיבוש הציוני ומשתפי הפעולה שלו פועלים באופן קבוע לפגוע בביטחון של עזה ולדרדרה לעבר אנרכיה ביטחונית", נמסר ממשרד הפנים בעזה.

בפיצוץ ראשון, שאירע קרוב למחסום משטרתי בצומת אל-דחדוח בדרום העיר עזה, נהרגו כאמור שני שוטרים, וכמה שעות מאוחר יותר נקבע מותו של שוטר נוסף. הפיצוץ השני התרחש במחסום משטרתי בסמוך לחוף הים של עזה ובו נפצעו כמה בני אדם.

משרד הבריאות ברצועה מסר כי שני ההרוגים הראשון באירוע הם סלאמה מאג'ד א-נדים ועלאא' זיאד אל-ע'ראבלי, שניהם בני 32.

כתבות נוספות בחדשות 13:

ארבעה פצמ"רים שוגרו לעבר ישראל; צה"ל תקף בתגובה עמדת חמאס

"מצרים איימה על חמאס: אם הירי ימשיך – נפסיק לתווך מול ישראל"

חמאס מתנער מהירי לשדרות: "ישראל משקרת כדי להצדיק את התקיפות"

Whatsapp Image 2019 08 27 At 2
זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים
זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים
זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים | צילום: חדשות 13

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה התייחס לאירועים ואמר כי "מנגנוני הביטחון העזתיים יגיעו לכל הגורמים העומדים מאחורי הפיצוצים הללו".

דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע, הטיל את האחריות לאירועים על ישראל ואמר: "הכובשים נכשלו במימוש מטרותיהם, וכך גם ייכשלו משרתיהם בעזה שרוקמים מזימות נגדה ופוגעים בביטחונה."

הפיצוץ בעזה מגיע כמה שעות לאחר שדווח בערוץ אל-ערבייה על כך שמצרים איימה על חמאס כי אם הירי לעבר ישראל ימשיך היא תפסיק לתווך בין הצדדים. הדברים הללו נאמרים ברקע המפגש בקהיר בין המודיעין המצרי למשלחמת מטען ארגון חמאס.

זירת הפיצוץ בעיר עזה
זירת הפיצוץ בעיר עזה

עוד דווח כי מצרים פועלת לקידום רגיעה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס וכי היא דורשת משני הצדדים להתחייב ליוזמת הרגיעה שהיא מקדמת. על פי הדיווח, המצרים פועלים להגיע לרגיעה במהרה כדי להכניס סיוע לרצועה. נוסף על כך, נמסר כי ישנם צעדים חדשים בחסות מצרים שצפויים להקל על רצועת עזה בתקופה הקרובה.

כזכור, היום נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ארבעה פצמ"רים, כאשר שיגור אחד נפל בשטח העוטף וככל הנראה שלושת השיגורים האחרים נפלו בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי מדובר בעמדת תצפית באל-בורייג', שבמזרח הרצועה. ההערכה היא שהמטרה הייתה לפגוע במי שעובד על המכשול התת קרקעי. כמו כן, האירועים קרו בזמן שצוותים של חמאס נמצאים בקהיר ודנים על ההסלמה.

זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים
זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים | צילום: חדשות 13

מהמועצה אזורית אשכול נמסר כי זוהתה נפילה באזור גדר המערכת בחלק הצפוני של הרצועה, וכי לא הופעלה התרעה ביישובים מכיוון שלא נשקפה סכנה. כמו כן נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

אתמול הכחיש דובר חמאס ברצועה, חאזם קאסם, כי הארגון או הפלגים הפלסטיניים ברצועה עומדים מאחורי ירי הרקטות לישראל ביום ראשון בערב, בזמן קיום פסטיבל "לייב שדרות" בהשתתפות מאוד תושבים. לטענתו, הפלגים מודיעים על פעילותיהם, וישראל טוענת ששוגרו טילים מהרצועה כדי "להצדיק את תוקפנותה המתמשכת ותקיפותיה בעזה".

כמו כן, אתמול הממשלה הודיעה על צמצום אספקת הדלקים לרצועה, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים כמיל אבו רוקון בפוסט בפייסבוק לתושבי הרצועה וכתב: "גורמים עוינים ומחרחרי מלחמה, קרובים ורחוקים, גוררים אתכם לאלימות ולאובדן היציבות והביטחון. הג׳יהאד האסלאמי בשליחות איראנית מערער שוב ושוב את הציבות ופוגע בביטחון האזור. את התוצאות, תרגישו אתם".

"הירי לעבר ישראל ולעבר אזרחים ישראלים ייענה בתגובה הולמת. ישראל תגן על אזרחיה, מה שלא עושים מנהיגיכם ובני בריתם. כנראה שהארגונים בעזה מעדיפים את טובתה של איראן מטובתכם שלכם. דרדור היציבות ופגיעה בביטחון - יביאו להרס ופגיעה בתושבי הרצועה, שימשיכו ללכת באפלה באשמתם של אלו המטילים אימה ועלטה על הרצועה".

כאמור, ביום ראשון בערב נורו שלוש רקטות לעבר שדרות בזמן שמאות תושבי העיר בילו בפסטיבל. שתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בכביש 34 שבאזור, ובניין שאינו מאוכלס בעיר נפגע מרסיסי כיפת ברזל. בתגובה, חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון הרצועה, ביניהם משרד מפקד גדוד של הארגון. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפה הייתה בבית לאהיא.