סוף החופש מעבר לפינה: איך מרגילים את הילדים לשגרת הלימודים?

1 בספטמבר ניצב ממש מעבר לפינה, צריך להתכונן לשנה החדשה, וזו לא תהיה משימה פשוטה לכוון מחדש את השעון הביולוגי. "הן לא רוצות ללכת לישון מוקדם" • מחר: הפגנה של הסתדרות המורים

זמן צפייה: 03:44

אלו הימים האחרונים של החופש הגדול, ו-1 בספטמבר כבר מורגש מעבר לפינה. אחרי כל האטרקציות ומתיחת הגבולות, הגיע הזמן להתרגל למשמעת לימודים, ולכוון את השעון הביולוגי מחדש זו משימה לא פשוטה.

"הן לא רוצות ללכת לישון מוקדם", סיפרה הדס לוי מאשקלון, אמא של דניאל ושירה. "בכל פעם הן רוצות להישאר ערות עוד קצת, ועוד טיפה, ולראות עוד איזו תוכנית". אז דניאל ושירה כבר מתרגלות את שעות השינה מחדש, ומכינות את כל מה שצריך לשנה החדשה.

"שעות השינה נעשות בחופש מאוד מאוחרות עבור ילדים", אמרה פסיכולוגית הילדים, ד"ר מיכל קדרון. "אצל מתבגרים הדברים אפילו הרבה יותר מורכבים, השעון הביולוגי ממש מתהפך להם. צריך להתחיל להרגיל אותם ללכת לישון בשעות מוקדמות יותר, בכל פעם קצת, כדי להגיע בסופו של דבר לשעות הרגילות".

לכתבות נוספות בנושא >>

"נתניהו צריך להתערב": המו"מ בין הסתדרות המורים לממשלה תקוע

לאחר האיומים בשביתה: בקשה להוצאת צו מניעה לארגון המורים

ארגון המורים מאיים: "לא נפתח את שנת הלימודים הקרובה"

ילדים בבית הספר
ילדים בבית הספר | צילום: אילוסטרציה

ברקע החזרה ללימודים: משרד האוצר מנסה למנוע מהסתדרות המורים לשבות

איומי השביתה עדיין מרחפים. משרד האוצר הגיש אתמול (שלישי) לבית הדין לעבודה בקשה לצווי מניעת שביתת ארגון המורים. בתוך כך, נערך אתמול דיון בנוגע לצווים, ועל ידי ציון העובדה שזו תקופת ממשלת מעבר ובחירות נרמז שלא ימהרו לאשר את השביתה. בזמן משא ומתן בין הממונה על השכר ומזכ"לית הסתדרות המורים, התקשר אליה מנכ"ל משרד האוצר שי באבד ואיים כי המשרד יגיש מייד את הצווים.

בתוך כך, בהסתדרות המורים מתכננים לערוך הפגנה גדולה ביום חמישי השבוע, אליה מצטרפת גם ההסתדרות הכללית שכוחה עוצמתי לא פחות. יו"ר ההסתדרות הכללית, ארנון בן דוד, הודיע כי הוא מתכוון לשלוח הרבה וועדים להפגנה והביע בה תמיכה, אם כי לא ברור אם יצטרף בעצמו לחלק מהוועדים השובתים.

ילדים בבית הספר
ילדים בבית הספר | צילום: חדשות 13 (אילוסטרציה)