לאחר האיומים בשביתה: בקשה להוצאת צו מניעה לארגון המורים

מרכז השלטון המקומי וכמה רשויות מקומיות פנו לבית הדין לעבודה בדרישה שלא להוציא לפועל את השביתה המתוכננת של החטיבות העליונות, בטענה שהארגון מצוי בהסכם שכר שמחייב שקט תעשייתי

זמן צפייה: 00:24

מרכז השלטון המקומי וכמה רשויות מקומיות פנו היום (חמישי) לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לארגון המורים כנגד איומי ההשבתה של החטיבות העליונות בבתי הספר. לטענתם, ארגון המורים מצוי בהסכם שכר אשר מחייב שקט תעשייתי וכי אין עילה להשבתה.

יו״ר הנהלת ארגון המורים, רן ארז, הגיב לדברים: "לצערי הרב, שוב המרכז לשלטון מקומי מזלזל בבית הדין לעבודה ומבקש צווים באופן אוטומאטי, כדי לחמוק מפתרון הבעיות הרבות ולפגוע במורים, בתלמידים ובהורים. הם מזלזלים כי הם בטוחים שיקבלו צווים, הם רואים בבית הדין לעבודה חותמת גומי וכך הם מתנהגים. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הושג הסכם תקציבי: שנת הלימודים בחינוך המיוחד תיפתח כרגיל

הורים חרדים למשרד החינוך: ספקו לילדינו לימודי ליב"ה

פרסום ראשון: משרד החינוך יאפשר סיורי תלמידים בקבר יוסף

הפגנת מורים מול בית הדין לעבודה בתל אביב, במהלך שביתת מורי החינוך העל יסודי
הפגנת מורים מול בית הדין לעבודה בתל אביב, במהלך שביתת מורי החינוך העל יסודי | צילום: משה מילנר, לע''מ

אתמול, כאמור, יו"ר ארגון המורים הודיע כי בכוונת הארגון להימנע מפתיחת שנת הלימודים שתחל באחד בספטמבר. "המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה. משרדי האוצר והחינוך מתעלמים מבעיות אקוטיות של מורי ישראל", אמר.

לטענתו, המצב נוצר בשל היעדר הרצף השלטוני בשנים האחרונות: "בשש השנים האחרונות התקיימו ארבע מערכות בחירות בישראל. מי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך".

יור ארגון המורים, רן ארז
יור ארגון המורים, רן ארז | צילום: חדשות 13

הדרישות שמציג יו"ר ארגון המורים, נוגעות בין היתר לחינוך המיוחד, לפגיעה בתנאי הפנסיה של המורים, לעומס המוטל על המורים בעקבות הרפורמה בבחינות הבגרות ולעבודה ללא תגמול בשבתות ובלילות. "ארגון המורים מקיים למעלה מעשור דיונים עם משרד האוצר ומשרד החינוך על מנת לטפל בבעיות האלה, אבל בפועל מה שקורה זה שהמטלות רק מתווספות וחייהם של המורים נהפכו לבלתי נסבלים", אמר יו"ר הארגון.

ביום שלישי הודיע משרד החינוך כי מצא מענה תקציבי לחינוך המיוחד וכי שנת הלימודים תיפתח כסדרה. זאת, לאחר שהסתדרות המורים הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד.

כיתה ריקה
כיתה ריקה | צילום: חדשות עשר

בין היתר, הושג תקציב לתלמידים עם אוטיזם ולילדים שסובלים מאלרגיות מסכנות חיים. עם זאת, כיוון שלא נמצא מקור מימון למהלך, הוא יגרור השהייה של התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה. במשרד טענו כי תוכנית זו תעלה לדיונים בממשלה על מנת למצוא לה מקור תקציבי.

הנהגת ההורים הארצית מסרה בתגובה כי "אנחנו מברכים על הפתרון הנקודתי שנמצא לטובת ילדי החינוך המיוחד. נושא שחייבים לעשות כל מה שניתן כדי לוודא שיטופל בצורה הראויה ביותר. במקביל, אנו דורשים כי משרד החינוך והממשלה החדשה ימשיכו ע