בשל הנחיות משרד הבריאות: ייסגרו מסעדות, קניונים ורשתות אופנה

קניוני עזריאלי, "קפה קפה", "זארה" ו"ביג", הן רק חלק מהקבוצות שהודיעו על הפסקת פעילות עקב ההגבלות החדשות • על אף ההחמרות, הרב קנייבסקי הורה על קיום לימודים בישיבות החרדיות

זמן צפייה: 01:21

נגיף הקורונה: בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, חברות אופנה רבות, מסעדות, בתי קפה וקניונים הודיעו אמש (שבת) על סגירה והוצאה של עובדים לחופשות ללא תשלום. בין מרכזי הקניות שנסגרים נמצאים קניוני עזריאלי נסגרים, למעט פארמים ומרכולים.

נוסף על כך קבוצת "קפה קפה" הודיעה כי עד להודעה חדשה בתי הקפה ומסעדות הקבוצה לא יקבלו קהל בסניפים, אך חלק מן הרשתות יעבדו במתכונת של משלוחים. כך למשל גם קבוצת "זארה" הודיעה כי תסגור את כל חנויותיה. מהחברה נמסר כי "צוות ההנהלה המיוחד לעניין, הגדיר את צוות העובדים שימשיך להגיע למשרדים, כל השאר יעבדו מהבית באמצעות חיבור למחשבי החברה". קבוצה נוספת בעלת מרכזי קניות שהודיעה על סגירה היא קבוצת "ביג מרכזי קניות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ללא התקהלות של 10 אנשים, תרבות הפנאי תיעצר: הנהלים החדשים

היועמ"ש: יוטלו הגבלות על האמצעים הטכנולוגים במאבק בקורונה

רופא הבית הלבן הודיע: טראמפ לא נדבק בקורונה

בנייני עזריאלי
בנייני עזריאלי | צילום: לע''מ

בתוך כך, שירות התעסוקה החליט לוותר לראשונה על חובת ההתייצבות של מובטלים בלשכת התעסוקה בתוך 14 יום כתנאי לקבלת דמי אבטלה. על רקע התפרצות הקורונה, עלה חשש כי ההתייצבות הפיזית בלשכה תפר את האיסור החדש על התקהלות של מעל לעשרה אנשים במקום סגור. לכן, הוחלט שהרישום הדיגיטלי יהיה בתוקף למשך 28 ימים לפחות, וייתכן שאף יוארך לתקופות זמן נוספות. בינתיים המפוטרים והעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו את דמי האבטלה במלואם, על סמך ההתייצבות הוירטואלית בלבד.

כמו כן, הרבנים הראשיים לישראל קראו לשמור על הנחיות משרד הבריאות כפי שהן. "כל הנחיה בריאותית היא ההלכה בעת הזו", נכתב בהודעה. עם זאת, למרות ההחמרות בהוראות ממשלה, הרב קנייבסקי הורה כי היום יתקיימו הלימודים בישיבות החרדיות כרגיל, תוך הקפדה על כללי הזהירות.

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הגבלות נוספות כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. בין היתר, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים. נוסף על כך, גם הפעילויות בגנים, בפעוטונים, בחינוך המיוחד ובמעונות היום יושבתו, וכל העסקים שקשורים לתרבות הפנאי, בין היתר מרכזי בילוי, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים וחדרי כושר ייסגרו. השירותים החיוניים יישארו פתוחים.

בנימין נתניהו בהצהרה על נגיף הקורונה
בנימין נתניהו בהצהרה על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

כמו כן, הודיע נתניהו כי ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להיאבק בנגיף, והבהיר כי לא יהיה מחסור בחנויות מזון, בתי מרקחת, תחנות דלק ובנקים. התחבורה הציבורית לא תוגבל, אך המליץ להימנע ממנה כמה שאפשר. ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והפנימיות הצבאיות יושבתו גם הן. בד בבד, מספר החולים בישראל עלה ל-193.

הסקטור הפרטי לא ייסגר, אך המנכ"לים של כל החברות הונחו לנסות ולצמצם את העבודה במשרד, ולהעביר כמה שיותר עובדים לעבוד מהבית, כדי לדלל את ההתכנסויות במקומות העבודה. על עובדים שיגיעו למקום עבודתם לשבת במרחק של שני מטרים אחד מהשני. ההחלטה בנושא שמורה נכון לעכשיו בידי המנכ"לים. ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל שלא לצאת מהבית שלא לצורך ולהימנע ממגע ציבורי. כמו כן, קרא שוב להקמת ממשלת חירום לאומית.