רופא הבית הלבן הודיע: טראמפ לא נדבק בקורונה

ברקע הכרזתו על מצב חירום לאומי, ולאחר שאירח באחוזתו בפלורידה את שר התקשורת הברזילאי שאובחן כחולה בנגיף, נשיא ארצות הברית נבדק ונמצא כי לא לקה בווירוס

זמן צפייה: 02:16

מגפת הקורונה: רופא הבית הלבן הודיע הלילה (ראשון) כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נמצא בריא ואינו לקה בנגיף הסיני. זאת לאחר שהנשיא האמריקני בא במגע עם שר התקשורת הברזילאי שאובחן כחולה בווירוס.

אתמול סיפר טראמפ כי נבדק בשל החשד שבא במגע עם חולה קורונה מממשלת ברזיל. עוד אמר הנשיא האמריקני שההגבלה על כניסת אזרחים זרים לארצות הברית תורחב, כך שתכיל גם את בריטניה ואירלנד, שבה נרשם הערב מקרה מוות שני, החל מיום שני הקרוב. זאת, בהמשך לעליית מניין המתים בבריטניה מ-11 ל-21 מוקדם יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ללא התקהלות של 10 אנשים, תרבות הפנאי תיעצר: הנהלים החדשים

היועמ"ש: יוטלו הגבלות על האמצעים הטכנולוגים במאבק בקורונה

ערוץ הבידוד: יומן וידאו עם הישראלים המבודדים ברחבי העולם

שר התקשורת הברזילאי, דונלד טראמפ ומייק פנס
שר התקשורת הברזילאי, דונלד טראמפ ומייק פנס | צילום: חדשות 13

בדבריו התייחס הנשיא להכרזתו אתמול על מצב חירום לאומי, שתאפשר להעניק סיוע פדרלי נרחב יותר על מנת להילחם במגפה, ותאפשר שימוש בכספי חירום בסך 50 מיליארד דולר, ואמר: "זה עניין גדול. זה מבטיח תקציב גדול שיהיה זמין מיידית. הגענו גם להסכם על חקיקה חדשה של תקציב שיאפשר הקלה לתושבים".

טראמפ ציין כי נשקלת האפשרות להרחבת הגבלות כניסה לארצות הברית גם ממדינות נוספות, וכן כי בדיקות קורונה יהיו זמינות לכל תושבי מדינתו. "אני קורא למי שלא חש בטוב להישאר בבית. השכר שלהם לא יפגע", אמר.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס