הוארך מעצר הישראלית החשודה ברוסיה בהברחת סמים: "עוברת סיוט"

מעצרה של נעמה יששכר, שעצורה ברוסיה זה כארבעה חודשים לאחר שנמצאו ברשותה תשעה גרם של סם מסוג ג'ראס, הוארך בשבועיים. אמה: "מבקשת מראש הממשלה לסייע לנו"

זמן צפייה: 00:19

מעצרה של נעמה יששכר, הישראלית שעצורה במוסקבה זה כארבעה חודשים בשל חשד להברחת סמים, הוארך היום (שלישי) בשבועיים. זאת, בתום דיון בבית המשפט בעניינה.

"אנחנו המומים ומאוכזבים", אמרה יפה יששכר, אמה של נעמה הנמצאת ברוסיה בניסיון לסייע לבתה. "לצערנו, לא נתנו לנו להחליף איתה אף מילה, אלא רק להסתכל על פניה העצובות". עוד הוסיפה בקשה מראש הממשלה בנימין נתניהו, "תסייע לנו מול עמיתיך בממשל הרוסי כדי להוציא את נעמה מהסיוט שהיא עוברת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אם הילדה: "היא דורשת עימות עם החשודים בתקיפה – יש פה רשלנות"

האפליקציה שמנסה לסייע לילדים לשמור על המשקל – ומעוררת זעם

משרד התקשורת בודק: האם חבילת הסלולר החדשה מהווה ניצול כוח?

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

כאמור, יששכר, בת 25 מתל אביב, עצורה כבר ארבעה חודשים ברוסיה. זאת, לאחר שתשעה גרם של סם מסוג ג'ראס נתפסו ברשותה במהלך חניית ביניים בנמל התעופה במוסקבה, כשהייתה בדרך חזרה ארצה מטיול בהודו.

אמה של יששכר נמצאת ברוסיה כבר חודשים, עוד מהמעצר, בעודה מנסה לסייע לביתה כשהיא משלמת לעורכי דין. חברי הישראלית העצורה פתחו בשבילה גיוס המונים כדי לסייע במימון.

חברתה של נעמה יששכר, רעות ארבל, אמרה בריאיון ל"החדשות עם יעקב אילון" כי אין לה צל של ספק בחפותה של חברתה. "היא לא ניסתה להעביר סמים לארץ", אמרה. "מה שמצאו אצלה כנראה הלך לאיבוד בביטנה פנימית בפאוצ' שהסתובבה איתו. היא נורמטיבית בדיוק כמוני וכל החברים שלי, ברור לי שזה לא משהו שהיא ניסתה לעשות בכוונה".

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

"קראו לנוסעי הטיסה שלה להגיע לשער, ואז היא הבינה שמשהו לא בסדר", סיפרה ארבל. "היא אמרה לי שמצאו אצלה סמים בתיק, והיא נורא נבהלה. היא כתבה לי ולחברים שהיא מתחילה לפחד, שהיא לא כל כך מבינה מה קורה וגם לא איך זה הגיע לשם. היא הייתה שם לבד, והגיעה למצב שהיא ממש מתייעצת ושואלת 'מה אני עושה'". ארבל סיפרה כי מאז המעצר, יששכר מוחזקת עם אנשים שאינם מדברים אנגלית, אלא רוסית בלבד. "קשה לה מאוד לתקשר שם. גם שוללים ממנה זכויות די בסיסיות שאמורות להיות לכל אסיר. אני יודעת שאין לה אותם, וזה כואב".

משרד החוץ מסר, לאחר הדיווחים על דבר המעצר הממושך: "קונסולית ישראל במוסקבה עומדת בקשר עם נעמה ומשפחתה ועם הרשויות. נעשו מספר פעולות חריגות ופניות לדרגים בכירים ברוסיה. הרוסים הבהירו כי מדובר בעבירה פלילית המחייבת הליך משפטי".
רעות ארבל, חברתה של נעמה יששכר
רעות ארבל, חברתה של נעמה יששכר | צילום: חדשות 13