משרד התקשורת בודק: האם חבילת הסלולר החדשה מהווה ניצול כוח?

המשרד פתח בבדיקה אם המחירים שעליהם הכריזה "סאני" הפסדיים. "הוט מובייל", שעומדת מאחורי החברה, התבקשה למסור נתונים ומסמכים • פרסום ראשון: "סלקום" הגישה תלונה לרשות התחרות

זמן צפייה: 01:10

משרד התקשורת פתח היום (שלישי) בבדיקה אם המחירים של חבילת הסלולר החדשה של "הוט מובייל" ו"סאני" הפסדיים, ומהווים למעשה ניצול כוח כמונופול. בשעות האחרונות, התבקשה "הוט מובייל" למסור נתונים ומסמכים לצורך הבדיקה.

בד בבד, "סלקום" הגישה תלונה רשמית לרשות התחרות - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. התלונה של "סלקום" מתמקדת בטענה שהמהלך נועד לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה בינה לבין "הוט".

לטענת "סלקום", מדובר במבצע פוגעני ובמהלך אנטי תחרותי שפוגע בענף כולו. לכן, דורשת החברה ממשרד התקשורת להפעיל את סמכותו ולעצור הורדת המחירים. ועד העובדים ב"סלקום" הזהיר כי מחירים כל כך נמוכים עלולים לרסק את החברות, והצרכנים ייפגעו ממצב זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הילדות שעומדות בפני גירוש לפיליפינים: "הדבר הכי מפחיד שקרה"

"ילד אמר לאם הקורבן: 'אונסים את הילדה שלך כל יום'"

שתי מטפלות שתועדו מכות תינוקות בגן בחיפה יועמדו לדין

סלולרי
סלולרי | צילום: שאטרסטוק

רשות התחרות מסרה בתגובה כי "התחרות בשוק הסלולר הביאה עד היום להורדת מחירים משמעותית ולתועלת רבה לצרכן. התחרות בתחום הסלולר הביאה גם את החברות הפועלות בתחום להיכנס לתחומים חדשים כגון שווקי הטלוויזיה הרב ערוצית ופריסת תשתיות תקשורת. במדינה שנאבקת על הורדת יוקר המחייה ישנה חשיבות רבה לשמירה על התחרות. הרשות נקטה מספר צעדים בעבר כדי לוודא שחברות הסלולר לא יפגעו בתחרות ומתכוונת להמשיך לפעול ברוח זו".

מאז מהפכת הסלולר של משה כחלון מחירי חבילות הטלפון הלכו וצנחו – אך אתמול נשבר שיא חדש. חברת "סאני", יבואנית "סמסונג" בישראל, פרסמה את מחיר חבילת הסלולר החדשה שלה: 14.90 שקלים בלבד לשיחות והודעות טקסט בלי הגבלה, ואינטרנט במהירות של 50 ג'יגה-בייט.

לירן לובלין, מנהלת מחלקת מחקר "IBI בית השקעות", אמר לאחר השקת החבילה: "זה מחיר חדירה מאוד מאוד אגרסיבי של מותג חדש שעד היום לא השתתף בתחרות המחירים המטורפת הזאת שהתפתחה בשוק".

מי שעומדת מאחורי חברת "סאני" היא "הוט מובייל", אשר חותכת את השוק בעשרות אחוזים. אך כמובן, יש לזכור את האותיות הקטנות – מחיר החבילה תקף לשנה אחת בלבד, ובשנה השנייה הוא יוכפל ל-34.90 שקלים.

עד היום החבילה הזולה ביותר הייתה של חברת "ווי 4-ג'י", כאשר המסלול הזול ביותר עלה 19 שקלים בחודש, כולל חבילת גלישה בנפח של 10 ג'יגה-בייט. גם חברת "019 מובייל" ו"רמי לוי תקשורת" מציעות חבילות זולות, ואפילו המפעילות הגדולות והמסורתיות לא נשארו מאחור כדי לשמור על הלקוחות הנוטשים.