חברתה של הישראלית הכלואה ברוסיה בחשד להברחת סמים: "חפה מפשע"

נעמה יששכר הגיעה לפני 4 חודשים מהודו למוסקבה בטיסת קונקשן, בדרכה לישראל, כשנמצאו אצלה 9 גרם של ג'ראס בנמל התעופה. מאז היא כלואה, וממתינה למשפט. "שוללים ממנה זכויות בסיסיות"

זמן צפייה: 02:26

חברתה של נעמה יששכר, רעות ארבל, אמרה היום (ראשון) כי אין לה צל של ספק בחפותה של חברתה הכלואה ברוסיה. "היא לא ניסתה להעביר סמים לארץ", סיפרה בריאיון ל"החדשות עם יעקב אילון". "מה שמצאו אצלה כנראה הלך לאיבוד בביטנה פנימית בפאוצ' שהסתובבה איתו. היא נורמטיבית בדיוק כמוני וכל החברים שלי, ברור לי שזה לא משהו שהיא ניסתה לעשות בכוונה".

יששכר, ישראלית בת 25 מתל אביב, עצורה כבר ארבעה חודשים ברוסיה. זאת, לאחר שתשעה גרם של סם מסוג ג'ראס נתפסו ברשותה במהלך חניית ביניים בנמל התעופה במוסקבה, כשהייתה בדרך חזרה ארצה מטיול בהודו.

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190818-1732' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_67ztcs7s' duration='245'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אשתו של מייסד טלגראס: "המשטרה היא ארגון הפשע האמיתי"

רה"מ: "אם נידרש נצא למערכה רחבה"; תיעוד ניסיון חדירת המחבלים

לאחר המהומות בהר הבית – שגריר ישראל בירדן ננזף

רעות ארבל, חברתה של נעמה יששכר
רעות ארבל, חברתה של נעמה יששכר | צילום: חדשות 13
נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

"לפני שקראו לנוסעי הטיסה שלה להגיע לשער, ואז היא הבינה שמשהו לא בסדר", סיפרה ארבל. "היא אמרה לי שמצאו אצלה סמים בתיק, והיא נורא נבהלה. היא כתבה לי ולחברים שהיא מתחילה לפחד, שהיא לא כל כך מבינה מה קורה וגם לא איך זה הגיע לשם. היא הייתה שם לבד, והגיעה למצב שהיא ממש מתייעצת ושואלת 'מה אני עושה'".

ארבל סיפרה כי מאז המעצר, יששכר מוחזקת עם אנשים שאינם מדברים אנגלית, אלא רוסית בלבד. "קשה לה מאוד לתקשר שם. גם שוללים ממנה זכויות די בסיסיות שאמורות להיות לכל אסיר. אני יודעת שאין לה אותם, וזה כואב".

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

אמה של יששכר נמצאת ברוסיה כבר חודשים, עוד מהמעצר, ועליה לשלם לעורכי דין כדי לסייע לביתה. "החברים פתחו בשבילה גיוס המונים", אמרה ארבל, "אפשר להגיע לאתר דרך הפייסבוק. כל עזרה כספית מאוד תעזור. החברים גם פתחו קבוצת ווטסאפ גדולה שבה מסבירים על הכל".

ארבל הכירה את יששכר כשעבדו ביחד במלצרות. "היא הייתה מלצרית מדהימה וחייכנית, אחת הבחורות הכי מצחיקות וכיפיות שעבדו איתי. מאז הפכנו להיות חברות". יחד תכננו החברות את הטיסה לחו"ל. "הגעתי להודו שבוע אחריה, היא כבר שמרה לי חדר כדי שתהיה לי נחיתה רכה. היה לנו כל כך כיף ביחד, שהחלטתי להעביר איתה את כל החודש וחצי של הטיול".

ארבל חזרה ארצה לפני חברתה, ודיברה עם יששכר לפני שזו עלתה על הטיסה מדלהי. "קבענו שיום אחרי שתחזור ניפגש בערב, ונורא התרגשנו. לצערי היא לא חזרה".

ממשרד החוץ נמסר: "קונסולית ישראל במוסקבה עומדת בקשר עם נעמה ומשפחתה ועם הרשויות. נעשו מספר פעולות חריגות ופניות לדרגים בכירים ברוסיה. הרוסים הבהירו כי מדובר בעבירה פלילית המחייבת הליך משפטי".