מדוע נהגים לא חונים לפי הסימון - ולמה החוק לא אוכף זאת?

מותו הטרגי של אופיר חסדאי בעקבות ויכוח על מקום חניה בחניון ברמלה הוא לא המקרה הראשון, או היחיד. בישראל אין חוק שאוסר על חניה שלא בהתאם לסימון, ולמשטרה אין כלים לאכוף את הנושא

זמן צפייה: 03:47

פעמים רבות האלימות הקשה בכבישים מתחילה בחוסר התחשבות של הנהגים אחד בשני: בכביש המהיר, בחניון ציבורי או ברמזור, ויכוח שמתחיל בגלל עקיפה או תנועה לא במקום של נהג, או קרב על מקום חניה אחד פנוי שהופך לאלים. מותו הטרגי של אופיר חסדאי בעקבות ויכוח על מקום חניה בחניון בקניון עזריאלי שברמלה הוא לא המקרה הראשון, או היחיד.

אין נהג או נהגת ישראלים שלא מכירים את התסכול כאשר הנהג שחנה לפניהם החליט לעמוד באלכסון או לחנות באמצע החניות ולתפוס את שתיהן. אין ספק, למצוא חניה זה אולי קשה לעיתים – אבל מה שפשוט הוא למצוא נהגים שפשוט מתעלמים מסימון החניה ופשוט מקשים על מי שמסביבם.

בישראל, מתברר, אין חוק שאוסר על חניה שלא בהתאם לסימון ולכן למשטרה אין ממש כלים לאכוף את העניין. לפקחים העירוניים יש סמכות מסוימת אבל לא מספיק כנראה בשביל להרתיע את הנהגים.

עוד כתבות בנושא >>

שדרן הרדיו חנה על מדרכה – וחטף "דוח" מנכה על כיסא גלגלים

החשוד ברצח הגבר ברמלה: "תקף את אשתי – יצאתי להגן עליה"

בעקבות פרסום תיעוד: המשטרה חקרה קשיש שנסע לאחור בכביש מהיר

האלימות בכבישים
האלימות בכבישים | צילום: חדשות 13

במשך כשעה בלבד, בשיטוט באחד החניונים העמוסים באזור המרכז, מצא צוות חדשות 13 יותר מעשר מכוניות שהנהגים שלהן התייחסו לסימון כאל המלצה בלבד, או נאלצו לחנות עקום בגלל נהג אחר. נראה שאין כמעט נהג שלא חווה את זה על בשרו. העצבים, חוסר הסבלנות והזלזול באחר, כולם מתנקזים בסוף לכביש.

"היה לי מקרה לפני שבוע, דווקא אצלנו בשכונה", סיפרה אתי מראש העין. "שאישה לא צעירה חנתה ותפסה חניה של שניים. היא סירבה לזוז. הסתובבתי והלכתי לחפש חניה במקום אחר".

"לא מתעמתת עם אנשים, אף פעם לא", קבעה אורית מראשון לציון. "את לא יכולה לדעת במי תיתקלי, אז עדיף שלא".

מגרש חניה, אילוסטרציה
מגרש חניה, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

רק הבוקר הוגש כתב אישום נגד תושב חולון בן 22 שלא הסתפק בוויכוח מילולי על מקום חניה בחניון בראשון לציון, אלא איתר את נהג המכונית השנייה במסעדה – ואז דקר אותו.