בעקבות פרסום תיעוד: המשטרה חקרה קשיש שנסע לאחור בכביש מהיר

הנהג בן ה-83 אותר לאחר שסרטון שלו נוסע לאחור בכביש מרכזי פורסם ברשתות החברתיות. כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדו ונבחנת אפשרות לשלול את רשיונו. "רק במזל המקרה הסתיים ללא נפגעים"

זמן צפייה: 00:46

תיעוד שפורסם בימים האחרונים ברשתות החברתיות הביא לזימונו לחקירה של גבר בן 83, שצולם כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה. בסרטון נראה הנהג עוצר באמצע כביש בגין, ציר תנועה מרכזי בירושלים, ונוסע באיטיות נגד כיוון התנועה לאחר שפספס פנייה.

בעקבות התיעוד, נפתחה חקירה באגף בוחני התנועה בירושלים, ולאחר שהתבררה זהותו זומן הנהג לחקירה. במהלך החקירה הוסברה לו מהות העבירה ועל כך שרק במזל וערנותם של הנהגים האחרים, המקרה הסתיים ללא תאונות ונפגעים.

תיק החקירה הועבר ליחידת תביעות תעבורה, הצפויה להגיש כתב אישום נגד הנהג וכן לבחון אפשרות לפסילת רישיון הנהיגה שלו.

עוד בחדשות 13:

התבלבלה בדרך לנכדיה בצפון – ונסעה נגד כיוון התנועה • תיעוד

התאונה בכביש 7: נהג המשאית התכופף להרים סיגריה – וסטה

"נעצרה" בחשד לתאונת פגע וברח – וקיבלה הצעת נישואין

תיעוד מהרכב שנסע כנגד כיוון התנועה באיילון;
תיעוד מהרכב שנסע כנגד כיוון התנועה באיילון | צילום: אור ירוק

בצהריי שישי בחודש מאי האחרון, נהגים שנסעו בכביש 6 בצהריי נדהמו ממה שראו - מכונית שנוסעת במהירות בשולי הדרך, כאילו מדובר בנתיב נסיעה נוסף, אלא שכלי הרכב נסע בניגוד לתנועה. במוקד 100 התקבלו מספר קריאות. "אני בצומת סומך, בכיוון יקנעם. יש רכב בצבע אדום, כנראה הסתבכו או משהו, אבל הוא נוסע נגד התנועה", אמר אזרח מודאג.

שוטר אגף התנועה רס"ל אוהד עמר, שהיה במקרה באזור, הבין שהוא במקום הנכון בזמן הנכון. "הבחנתי בנהגת שנוסעת בניגוד לכיוון הנסיעה, בנתיב הנגדי, כשיש רכבים שמגיעים אליה במהירויות שיכולות להגיע גם ל-120 קמ"ש. הדבר היחיד שהיה לנגד עיניי זה איך אני מציל אותה, איך אני מונע את התאונה החזיתית שעלולה לקרות".

Sldtiu
רס''ל אוהד עמר, סייר אגף התנועה, משטרת ישראל | צילום: החדשות 13

אז, החליט רס"ל עמר לחסום את הכביש, וכשהמכונית נעצרה התברר לו שהנהגת היא אישה בת 75 שהייתה בדרכה לצפון לבקר את נכדיה. היא הודתה שהגיעה למנהרה בקטע החדש של כביש 6, סמוך ליגור, שם נבהלה כי לא זיהתה את הדרך ולכן החליטה לחזור על עקבותיה. "היה לי חשוב להרגיע את הנהגת", סיפר עמר, "עזרתי לה להעביר את הרכב שלה למקום בטוח, לסובב את הרכב ורק אחרי זה התחלתי לטפל בפן המשפטי".