"תן לי כוח לגדל לבד את הבנות": אופיר חסדאי הובא למנוחות

רבים הגיעו להלוויתו של חסדאי בבית העלמין ברמלה, שנורה אתמול למוות. הוא הותיר אחריו אישה החולה בניוון שרירים ושלוש בנות. אחותו: "רדפת אחרי הצדק והצדק בגד בך, אנחנו נגן על הבנות"

זמן צפייה: 03:45

אופיר חסדאי, שנורה אתמול למוות על פי החשד בידי ויקטור קטן, בן 74, בשל ויכוח על מקום חנייה, הובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין ברמלה. מכרים רבים ובני משפחה ליוו אותו בדרכו האחרונה. אשתו דקלה ספדה לו: "לקחו לי אותך, לקחו לי את האהוב שלי. כולם מדברים על האדם שהיית, חבר טוב, מצחיק מבדר ועושה שמח. הכול נגמר. תשמור עלינו מלמעלה, תן לי כוח לגדל לבד את הבנות", אמרה.

אחותו של אופיר, ימית, תיארה את אחיה כאדם "עם לב ענק" המסתפק במועט. "אח קטן שלי, אח קטן עם לב ענק. היה לך לב שהכיל הרבה ורצה לעשות רק טוב. הסתפקת במעט ועם זה רצת את מרוץ החיים המטורף הזה. כל מעשה ומחשבה שלך היו טבולים ברצון שיהיה טוב. טוב לדקלה ולכל אחת הבנות. היית המלאך השומר".

"ניסית תמיד לחייך, לשחק את המשחק עם הקלפים שחילקו לך", הוסיפה. "רדפת אחרי הצדק והצדק בגד בך. אנחנו כאן נזעק את הזעקה שלך, נשמור ונגן על הבנות. אופיר יקר שלי, לא דמיינתי שככה אפרד ממך. תנוח אופיר יקר שלי, ואל תדאג יותר לעולם".

עוד כתבות בנושא >>

אשתו של אופיר חסדאי שנורה ברמלה: "אין לי מושג איך אסתדר לבד"

אלמנת אופיר חסדאי: "היורה לא ברח – אלא חיבק את אשתו שבכתה"

ויקטור קטן הוא החשוד ברצח אופיר חסדאי; מעצרו הוארך ב-7 ימים

דקלה סופדת לבעלה אופיר שנורה למוות ברמלה
דקלה סופדת לבעלה אופיר שנורה למוות ברמלה | צילום: חדשות 13

גיסתו של אופיר סיפרה על האהבה שלו לבנותיו: "אומרים שהיית עמוד התווך של הבית, אבל אני אומרת שהיית יותר. היית המטפל העיקרי, זה שהחליט לעזוב הכל כדי לטפל באשתו ובילדיו. תמיד הסתפקת במעט, לא דרשת הרבה והסתכלת על חצי הכוס המלאה", אמרה. "איבדנו היום אח, גיס ודוד יקר ואהוב. תודה על כל מה שעשית, הילדים לא ישכחו אותך לעולם. אנו מבטיחים לטפל במסירות בדקלה והילדות. אני לא מבטיחה שנצליח כמוך, כי כמוך יש רק אחד".

מותו של חסדאי הותיר את אלמנתו, החולה בניוון שרירים, ללא ביטחון כלכלי לדאוג לשתי בנותיה – אחת מהן אף היא לוקה בניוון שרירים, והשנייה חולה בשיתוק מוחין. בעקבות סיפורם תרם הציבור למעלה מ-200 אלף שקלים למשפחה. "אני צריכה עזרה כלכלית, כמה שיותר", אמרה. "שיהיה לי כסף לחיות ולגדל את הבנות שלי בכבוד. אם זה ציוד לבית הספר, אוכל שיהיה במקרר והטיפולים שלי שאני צריכה לעבור. אני מודה על כל שקל ושקל, אני במצב על הפנים אבל אני מעודדת מהתמיכה של עם ישראל".

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל נשאה אף היא דברים בלוויה, והתחייבה לתמוך במשפחת חסדאי. "בשם ממשלת ישראל ועם ישראל: משפחת חסדאי, לא נשאיר אתכן לבד", אמרה. "הערבות ההדדית ואהבת הזולת שהחזיקה את העם היהודי אלפי שנים יחבקו אתכן. נדאג לכל צרכיכן ונמלא את כל מחסורכן". גמליאל אמרה כי "בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל אנו לוקחים אחריות לסייע למשפחה מוכת הגורל ולהיטיב עימה ככל שניתן".

מוקדם יותר היום, שחזרה דקלה את רגעיו האחרונים של אופיר בריאיון ל"שש-אמנון לוי". "לפעמים אנשים נושאים אקדח כדי להרתיע, אבל הוא לא איים, אלא פשוט הפתיע אותנו", סיפרה בריאיון ל"שש - אמנון לוי". "זה היה עניין של שניות. יצאתי להפריד ביניהם והוא כבר ירה בו. הייתי בהלם. הוא לא ברח מהמקום, אלא נשען על האוטו וחיבק את אשתו שבכתה".

דקלה חסדאי
דקלה חסדאי | צילום: חדשות 13

"הוא ירה לו ברגל ואופיר אמר לו 'מה אתה עושה, למה אתה יורה בי?', אז הוא ירה בו בחזה – ואופיר נפל", הוסיפה. "הוא נפל על הבטן והמשקפיים שלו עפו, ניסיתי לדבר איתו, אבל הוא היה מרוח על הרצפה".

היום האריך בית משפט השלום בראשון לציון בשבעה ימים את מעצרו של ויקטור קטן, בן ה-74 החשוד שירה למוות אתמול בחסדאי בחניון קניון עזריאלי שברמלה. במהלך הדיון להארכת מעצרו אמר עורך דינו של החשוד, כי "מרשי סובל ממחלות לב חמורות", והוסיף כי "גם אשתו חולה במחלה קשה". בעדותה סיפרה רעיית החשוד כי חסדאי "תקף אותי וסטר לי".

אלפי בני אדם תרמו ביממה האחרונה כספים לרווחתם של משפחת חסדאי. הפנייה לציבור נעשתה ברקע האתגרים הרפואיים הרבים עמם מתמודדת המשפחה - דקלה סובלת כאמור מניוון שרירים, וכמוה גם אחת מבנותיה. בת נוספת סובלת משיתוק מוחין. ניתן להעביר תרומות לבנק מרכנתיל (מס' 17), סניף רמלה (מס' 669) למספר החשבון: 64462902 על שם דקלה ואופיר חסדאי. בנוסף, ניתן לתרום דרך חשבון הפייפל של דקלה ובאתר מימון ההמונים "Jgive" בכתובות: https://www.paypal.me/DiklaHis, https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/19844.