ישראל והאמירויות סיכמו: 28 טיסות שבועיות יפעלו בין המדינות

משרד התחבורה סיכם עם איחוד האמירויות כי תוך מספר שבועות יחלו לפעול הטיסות בין נתב"ג לאבו דאבי ודובאי, וכן טיסות שכר מהמדינה לנמל התעופה רמון שבאילת. ההסכם ייחתם במעמד רה"מ ביום ג'

זמן צפייה: 01:11

משרד התחבורה סיכם היום (ראשון) על חתימת הסכם תעופה עם איחוד האמירויות בהמשך לחוזה הנורמליזציה שחתמה עם ישראל, במסגרתו ייצאו 28 טיסות שבועיות בקווי נתב"ג – אבו דאבי ודובאי. בנוסף, יתאפשרו טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל התעופה רמון שבאילת. כמו כן, יתאפשרו 10 טיסות מטען שבועיות בין המדינות. ההסכם ייחתם ביום שלישי בנתב"ג במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו".

להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית: "קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה של שני הצדדים וצפוי כי טיסות ישירות בפועל יתחילו כבר בתוך מספר שבועות. הסכם התעופה יאפשר תיירות, מסחר ועסקים בין המדינות", כך נמסר ממשרד התחבורה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד בפרקליטות: סגן ראש מח"ש בקשר עם אוחנה – מבלי לדווח על כך

כ-200 אלף מובטלים בספטמבר: שיעור המפוטרים גבוה מהגל הראשון

לראשונה בישראל: פיקדון גם על בקבוקים של ליטר וחצי

רגע המראת המטוס לאבו דאבי
רגע המראת המטוס לאבו דאבי | צילום: רויטרס

מטעמה של שרת התחבורה מירי רגב נמסר: "זהו יום היסטורי ומרגש למדינת ישראל, החווה את תחילתו של גל פריחה כלכלי עם שווקים חדשים ופתיחת השמיים ליעדים חדשים, מרתקים ומלהיבים. אני רוצה להודות לכל הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, ברש"ת וברת"א שהביאו את ההסכם לידי גמר במהירות שיא, ומאחלת בהצלחה לכל חברות התעופה הישראליות שיייסדו את הקווים החדשים לאבו דאבי ודובאי, ובהמשך למדינות נוספות במפרץ".

מטוס איירבוס של חברת ''אתיחאד''
מטוס איירבוס של חברת ''אתיחאד'' | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום המריאה משלחת ישראלית בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת לבחריין כדי לקדם את הצהרת השלום שנחתמה בבית הלבן בין המדינות בחודש שעבר. המשלחת תדון בשיתוף פעולה במגוון תחומים – כלכלה, מסחר, תיירות, תעופה, תקשורת, תרבות, טכנולוגיה וחקלאות. את האמריקנים מייצגים שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, השגריר דיוויד פרידמן והיועץ אבי ברקוביץ'.

המשלחת הישראלית ממריאה לבחריין
המשלחת הישראלית ממריאה לבחריין | צילום: חיים צח, לע''מ