מעצר דורס רוכבי האופניים הוארך ב-3 ימים: "נהג בהשפעת סמים"

במהלך הדיון בעניינו של הנהג יהונתן פדידה, הצהירה המשטרה כי ברכב הותקנה מערכת לא חוקית המאיצה את מהירותו. אביו אמר לחדשות 13: "מרגישים כאילו הבן שלנו הלך איתם" • האזינו

זמן צפייה: 02:10

מעצרו של יהונתן פדידה, הנהג שגרם למותם של רוכבי האופניים בשרון, הוארך היום (שלישי) בשלושה ימים, ורישיונו נפסל ל-90 ימים. במהלך הדיון, הצהיר הטוען המשטרתי כי בגופו של החשוד נמצאה אינדיקציה לכך שבזמן התאונה נהג תחת השפעה של סם מסוכן.

יהונתן פדידה- החשוד בדריסת רוכבי האופניים
יהונתן פדידה- החשוד בדריסת רוכבי האופניים | צילום: חדשות 13

עוד אמר הנציג המשטרתי כי ברכב הייתה מותקנת מערכת לא חוקית שמאיצה את הרכב, שנסע במהירות מופרזת שלא תואמת את הכביש.

עורך הדין עדי כרמלי שאל את הטוען המשטרתי אם ייתכן שהסיבה להימצאות כמות נמוכה של סם נעוצה בכך שבמקום העבודה של החשוד כולם מעשנים סביבו - והוא מעשן פסיבי. נציג המשטרה סירב לענות.

עוד בחדשות 13:

התאונה בשרון: עדויות כי הנהג נסע במהירות מופרזת טרם האירוע

"הם לא בהכרה": הדיווח למד"א על התאונה הקטלנית בשרון

הנהג שהביא למותם של 2 רוכבי אופניים: "הרכב פשוט סטה שמאלה"

הזירה שבה נפגעו רוכבי אופניים בכביש 5511 בשרון | צילום: מד''א

מוקדם יותר הבוקר, נחקר במשטרה אביו של הנהג. זאת, מכיוון שככל הנראה הוא מחזיק ברישיון לקנאביס רפואי.

ההורים סיפרו לחדשות 13 על תחושותיהם לאחר המקרה. "אנחנו מצטערים שזה קרה ואבלים מאוד על האנשים שהלכו" אמר האב. "הם מלח הארץ, כואב לי על המשפחות. זו טרגדיה ממש". עוד הצהיר כי "אנחנו מרגישים כאילו הבן שלנו הלך איתם".

"הוא נסע לעבודה שלו, הוא נוסע בכביש הזה כל יום כבר שנים", סיפר האב. "הוא אמר לי פעם שהוא כל הזמן רואה אנשים נוסעים על הכביש הזה עם אופניים, והוא תמיד ניסה להימנע ממנו".

האב המשיך וסיפר כי הבוקר, בטרם הלכו לדיון בבית המשפט, הגיעו לזירת התאונה. "הלכנו לשם עם בוחן התנועה, עברו שם עשרות אנשים עם אפנים שלא נסעו בשוליים, אנשים רצו, כאילו לא קרה שום דבר", סיפר. "פגשנו שם מישהי שאמרה שהיא נוסעת בכביש הזה כל יום, ושהיא התקשרה למשטרה כמה פעמים להתריע  שלפעמים היא חייבת לנסוע לאט ולעצור בשל כמות רוכבי האופניים בשעה הזאת. זה מקום מסוכן מאוד".

על החשדות לפיהם הבן נהג במהירות מופרזת, אמר האב: "אני לא יודע, לא יכול להגיד. אני מאמין שהמשטרה חוקרת".

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

עו״ד עדי כרמלי, שמייצג את הנהג החשוד לצד עו"ד, תומר גונן, אמר: "קיבלנו את בקשת המעצר ,לשיטתנו היא מוגזמת, יש צורך מובנה שבית המשפט יפקח על עבודת המשטרה ,כל הטיעונים שלנו יושמעו באופן סדור מול בית משפט".

אתמול נודע כי המשטרה תבדוק עדויות לפיהן הנהג הפוגע נסע כמה פעמים במהירות מופרזת לפני האירוע. האנשים שטוענים כי ראו את המקרים צפויים להעיד בקרוב במשטרה. זאת, לאחר שבימים האחרונים כמה אנשים ראו, לדבריהם, את הנהג עובר על החוק, כאשר שניים מהם טוענים כי ראו אותו נוהג במהירות מופרזת מוקדם יותר היום, לפני התאונה. בקבוצות ווטסאפ של רוכבי אופניים באזור מעידים רוכבים כי הנהג מוכר להם ברקע באופן המסוכן שבו הוא נוהג.

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

בזירת האירוע ניתן היה לראות את סימני הצמיגים של הרכב, ואת האופן שבו סטה הנהג בזווית חדה מאוד – ופגע בתומר ויניב. המשטרה חושדת שהנהג איבד שליטה כיוון שנסע במהירות מופרזת, ובמקביל לקחו ממנו החוקרים דגימת דם גדי לבדוק אם היה תחת השפעת אלכוהול או סמים.

עורך הדין תומר גונן
עורך הדין תומר גונן | צילום: חדשות 13