"הם לא בהכרה": הדיווח למד"א על התאונה הקטלנית בשרון

בהקלטת השיחה של האדם שהתקשר ל-101, נשמע הגבר מדווח כי רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי אינם נושמים, ומקבל הנחיות איך לבצע החייאה. "עד שלא מחליפים אותך אתה לא מפסיק"

זמן צפייה: 01:54

דריסת רוכבי האופניים בשרון: שני רוכבי אופניים נהרגו הבוקר (שני) מפגיעת רכב בשרון. מהקלטת שיחה שקיים אדם שעבר בזירת התאונה ניתן לשמוע אותו מתאר את מצבם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי. "הייתה תאונה ליד בני ציון, בין רכב לשני רוכבי אופניים. לא בהכרה, מדממים ולא פוקחים עיניים", אמר. לאחר שאמר כי אינם נושמים, הנחה אותו מוקדן מד"א כיצד לבצע פעולות החייאה. כשעודו על הקו, הגבר ואדם נוסף שהגיע למקום, ביצעו בשניים פעולות החייאה עד הגעת הצוותים הרפואיים.

כאמור, שני רוכבי אופניים כבני 40 נהרגו הבוקר מפגיעת רכב בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. צוות מגן דוד אדום ביצע בהם פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותם במקום. הנהג נפצע קל וטופל במקום. המשטרה בודקת אם הנהג נסע במהירות מופרזת. הנהג שפגע בשני רוכבי האופניים והביא למותם טען בפני חוקרי המשטרה בזירה כי מסיבה מסויימת "הרכב פשוט סטה שמאלה".

אודי לוי, חברם לרכיבה של השניים, שהגיע לזירה דקות לאחר התאונה סיפר: "הייתי ממש בפעולה בלי מחשבה. עשיתי את מה שאני יודע לעשות. מחשבות זה רק לאחר מכן. ניסיתי לעזור, מה שאני יכול, והודעתי לקבוצה שלי שלא ירדו למטה. זה אמור להיות כביש מוגן יחסית".

לכתבות נוספות בנושא >>

תאונה קטלנית בשרון: שני רוכבי אופניים נהרגו מפגיעת רכב

הנהג שהביא למותם של 2 רוכבי אופניים: "הרכב פשוט סטה שמאלה"

הגיע לזירה שבה נפגעו הרוכבים דקה אחרי התאונה: "ניסיתי לעזור"

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

לוי סיפר על תחושותיו לאחר המקרה ואמר כי "אתה מעכל שאיבדת שני חברים פשוט על כלום. זה ממש הזוי, אתה יודע, מחשבות רצות ממש. זה עצוב מאוד". עוד אמר לוי כי "מישהו צריך להרים את הכפפה ולעשות עם זה משהו. צריך לדאוג לזה, צריך לטפל בזה. לראות אנשים נהרגים פה בכבישים כשהם עושים ספורט - זה נורא ואיום. על זה חשבתי בעיקר היום. אנחנו נמשיך לרכב. זה ספורט וזה משהו חשוב לנו. זה מחליף לנו את הפסיכולוג, ממלא אותנו".

הרכב שפגע בשני רוכבי אופניים בכביש 5511 בשרון | צילום: מד''א

תום מרמלי, מאמן הרכיבה של תומר ויינשטיין, תיאר בריאיון ליעקב אילון את ההלם שחש כשהתבשר על המקרה: "זהו יום קשה מאוד, בוקר מצמרר ובלתי נתפס. מתאמנים שלי רכבו במגרש האימונים הביתי שלנו, אנחנו נמצאים שם כל שבוע. מתאמן אחר שלי שראה הכול התקשר אליי דקות אחרי האירוע וסיפר לי. נאלמתי דום".

לדבריו, נהג הרכב נסע בפראות לפני שדרס את שני הרוכבים: "מכמה וכמה עדויות ששמעתי ומהיכרותי עם הרוכבים, הבנתי שהרכב הגיע ממול, מהכיוון השני, נהג בפראות וחתך את כל הכביש אל השול הנגדי. זה לא ייאמן".