התאונה בשרון: עדויות כי הנהג נסע במהירות מופרזת טרם האירוע

תושבי האזור מתכוונים להעיד במשטרה כי ראו את הנהג שפגע ברוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי נוהג שלא כחוק בימים האחרונים • הערכה: כ-90% מהתאונות מתרחשות בשל הגורם האנושי

זמן צפייה: 06:01

דריסת רוכבי האופניים בשרון: המשטרה תבדוק עדויות לפיהן הנהג שפגע היום (ראשון) ברוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי והביא למותם, נסע כמה פעמים במהירות מופרזת לפני האירוע. האנשים שטוענים כי ראו את המקרים צפויים כאמור להעיד בקרוב במשטרה.

זאת, לאחר שבימים האחרונים כמה אנשים ראו, לדבריהם, את הנהג עובר על החוק, כאשר שניים מהם טוענים כי ראו אותו נוהג במהירות מופרזת מוקדם יותר היום, לפני התאונה. בקבוצות ווטסאפ של רוכבי אופניים באזור מעידים רוכבים כי הנהג מוכר להם ברקע באופן המסוכן שבו הוא נוהג.

לכתבות נוספות בנושא >>

"הם לא בהכרה": הדיווח למד"א על התאונה הקטלנית בשרון

הנהג שהביא למותם של 2 רוכבי אופניים: "הרכב פשוט סטה שמאלה"

הגיע לזירה שבה נפגעו הרוכבים דקה אחרי התאונה: "ניסיתי לעזור"

הרכב שפגע בשני רוכבי אופניים בכביש 5511 בשרון | צילום: מד''א

בזירת האירוע היום ניתן היה לראות את סימני הצמיגים של הרכב, ואת האופן שבו סטה הנהג בזווית חדה מאוד – ופגע בתומר ויניב. המשטרה חושדת שהנהג איבד שליטה כיוון שנסע במהירות מופרזת, ובמקביל לקחו ממנו החוקרים דגימת דם גדי לבדוק אם היה תחת השפעת אלכוהול או סמים.

בעקבות מותם של שני החברים, עלה מספר הקורבנות בכבישים השנה ל-329 – 13 יותר ביחס לאשתקד, כאשר יש עוד שבועיים עד לסוף השנה. ברקע המספרים הקשים, ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מעריכים כי יותר מ-90% מהתאונות נגרמות בשל הגורם האנושי, כלומר התנהגות הנהגים ושיקול דעתם.

מוקדם יותר, פורסמה הקלטת השיחה שקיים אדם שעבר בזירת התאונה, שבה ניתן לשמוע אותו מתאר את מצבם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי. "הייתה תאונה ליד בני ציון, בין רכב לשני רוכבי אופניים. לא בהכרה, מדממים ולא פוקחים עיניים", אמר. לאחר שאמר כי אינם נושמים, הנחה אותו מוקדן מד"א כיצד לבצע פעולות החייאה. בעודו על הקו, הגבר ואדם נוסף שהגיע למקום, ביצעו בשניים פעולות החייאה עד הגעת הצוותים הרפואיים.

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

כאמור, רוכבי האופנייםתומר ויינשטיין ויניב לוגסי נהרגו הבוקר מפגיעת רכב בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. צוות מגן דוד אדום ביצע בהם פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותם במקום. הנהג נפצע קל וטופל במקום. הנהג שפגע בשני רוכבי האופניים והביא למותם טען בפני חוקרי המשטרה בזירה כי מסיבה מסויימת "הרכב פשוט סטה שמאלה".

אודי לוי, חברם לרכיבה של השניים, שהגיע לזירה דקות לאחר התאונה סיפר: "הייתי ממש בפעולה בלי מחשבה. עשיתי את מה שאני יודע לעשות. מחשבות זה רק לאחר מכן. ניסיתי לעזור, מה שאני יכול, והודעתי לקבוצה שלי שלא ירדו למטה. זה אמור להיות כביש מוגן יחסית".

לוי סיפר על תחושותיו לאחר המקרה ואמר כי "אתה מעכל שאיבדת שני חברים פשוט על כלום. זה ממש הזוי, אתה יודע, מחשבות רצות ממש. זה עצוב מאוד". עוד אמר לוי כי "מישהו צריך להרים את הכפפה ולעשות עם זה משהו. צריך לדאוג לזה, צריך לטפל בזה. לראות אנשים נהרגים פה בכבישים כשהם עושים ספורט - זה נורא ואיום. על זה חשבתי בעיקר היום. אנחנו נמשיך לרכב. זה ספורט וזה משהו חשוב לנו. זה מחליף לנו את הפסיכולוג, ממלא אותנו".