במשרד התחבורה ימליצו: רישום אופניים וקורקינטים חשמליים

הדרגים המקצועיים במשרד מגבשים מהלך של קידום תיקון חקיקה שתסדיר את הכלים החשמליים, שעשויים להיות מחויבים בלוחות רישוי. זאת, לטובת שיפור האכיפה של המשטרה והעיריות ולהגברת הבטיחות

זמן צפייה: 01:13

במשרד התחבורה מחכים למינוי קבוע של שר התחבורה, אז הם צפויים להמליץ לשר על קידום תיקון חקיקה שיחייב רישום של אופניים וקורקינטים חשמליים על רישום הכלים במאגר רשמי. זאת, בעקבות קושי באכיפה, בין השאר במקרים שבהם רוכבים היו מעורבים בתאונות וברחו ממקום האירוע.

עם זאת, אין כוונה לבצע טסטים לכלי הרכב ולגבות אגרות כמו עם רכבים פרטיים - אלא לשפר את היכולת של המשטרה ושל העיריות לבצע מעקב אחר הכלים ואף להציב מצלמות לטובת העניין, בכדי לתפוס רוכבים המשתוללים על המדרכות ובכבישים.

הדרגים המקצועיים הבכירים במשרד, בראשם מהמנכ"לית קרן טרנר, מגבשים את המהלך הזה לנוכח הסכנה הגוברת ברחובות. המהלך, שנועד להגביר את הבטיחות, צפוי לחול גם על קורקינטים שיתופיים כמו "ליים" ו"בירד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יומיים לאחר סערת ההרעלה: דיווחים על ירידה במכירת מוצרי הטונה

עוד לא אכלנו: איפה כדאי לעצור לאכול בדרך לטיולי החג?

"מראות מרהיבים": השיטפונות הראשונים בנחלי הדרום אחרי הסערה

קורקינטים חשמליים, אילוסטרציה
קורקינטים חשמליים, אילוסטרציה | צילום: וויקפדיה/Grendelkhan

בחודש יוני עיריית תל אביב יפו פרסמה תקנות חדשות בנוגע לאופניים והקורקינטים החשמליים-שיתופיים המפוזרים ברחבי העיר – אותן היא החלה לאכוף החל  מאוגוסט. בין הכללים שיצאו הודיעה העירייה כי חברות הקורקינטים החשמליים יידרשו לקבל היתר החזקה על הכלים, ואף סומנו מקומות חניה מסודרים במרכז העיר (רובע שלוש) – סימון שיתרחב בהמשך גם לשאר חלקי העיר. עוד הודיעה העירייה כי תגביר את האכיפה כלפי אלו הרוכבים על המדרכה ומסכנים את הולכי הרגל, וכי תגביל את מספר כלי הרכב ואת הזמינות שלהם בכל אזורי העיר.

האזורים שבהם הוגדרו תאי חניה ייחודיים, הם חוף הים מערב, אבן גבירול מזרח, נחל הירקון צפון וקו הרחובות בוגרשוב, שדרות בן ציון ומרמורק. התאים החדשים יספקו זמינות חניה במרחק של כמאה מטרים בממוצע, וימוקמו על הכביש, בפינות הרחוב ובחלקיה הריקים של המדרכה. החל מה-1 באוגוסט כלים שימצאו חונים באזור מוגבל חנייה מחוץ לתאים הייעודיים יוחרמו.

בתוך כך, הודיעה העירייה כי הותרת כלי רכב שיתופיים על המדרכה תתאפשר אך ורק בסמוך לאבני השפה או בצמוד לבניין, וכי אין לחסום תחנות אוטובוס, כניסות לבתים ולבתי עסק. איסור חניה נקבע גם בסמוך למוסדות חינוך. כמו כן, כמות הכלים המקסימלית של בעל ההיתר תוגבל ל-2,500 כלים שיתופיים. בעל היתר יידרש להכין תוכנית להגברת השמירה על חוקי התעבורה, להפעיל מוקד שירות ולהוות ערוץ תקשורת עם המוקד העירוני. נוסף על כך, הוגבלה גם הפעלת אזעקה או צפצוף מהכלים בשעות הלילה – מהשעה 23:00 בלילה ועד לשעה 7:00 בבוקר.