יומיים לאחר סערת ההרעלה: דיווחים על ירידה במכירת מוצרי הטונה

בסניפי רשת ארומה תל אביב לא נרשמו עומסים במהלך היום, ולפי שעה מנות הדג לא חזרו לתפריט. גם בבתי קפה נוספים הורגשה הפחתה בקניית מנות ומוצרי טונה: "ירידה של 80 אחוזים לפחות"

זמן צפייה: 02:59

יומיים לסערת הרעלת הטונה ב"ארומה תל אביב", שפורסמה לראשונה בחדשות 13, הסניף בדרך מנחם בגין שבתל אביב עדיין סגור. בסניפי הרשת ברחבי העיר לא נרשמו עומסים גדולים ולפי שעה מנות הטונה לא חזרו לתפריט. ברשתות השיווק וגם בבתי הקפה הורגשה גם היום ירידה במכירת מנות ומוצרי הדג השונים.

אסף כספי, בעלי בית הקפה "בייקפה" בתל אביב סיפר כי הירידה במחירות מורגשת בענף כולו: "הקולגות בקבוצות הווטסאפ אומרים שהם הרגישו ירידה חדה של כ-80 אחוז לפחות במכירת המוצרים". במשרד הבריאות התייחסו לאירועי הימים האחרונים ומסרו כי על כל עסקי המזון שמציעים טונה לעשות זאת בהתאם לנוהלי המשרד ולהנחיות היצרן.

לכתבות נוספות בנושא:

מנהל מחלקה באיכילוב על הרעלת הטונה: "לא מדובר בתופעה חדשה"

מקרה נוסף של הרעלת טונה בת"א: בן 29 פונה לביה"ח עם אלרגיה

תוצאות בדיקת המעבדה: הרעלת הטונה בארומה ת״א נבעה מאחסון לקוי

סניף ארומה ת''א, בדרך בגין, ממשיך להיות סגור.
סניף ארומה ת''א, בדרך בגין, ממשיך להיות סגור | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שלישי אישה בת 41, שירי פורר, וגבר בן 34 אושפזו בבית החולים איכילוב אחרי שאכלו סלט וכריך טונה בסניף של רשת "ארומה תל אביב" בדרך בגין בתל אביב. האישה, שהגיעה לבית החולים במצב קשה, אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ.

תחילה הגיעה לבית החולים פורר, אחרי שאכלה סלט טונה בסניף. "המטופלת קיבלה טיפול מתקדם שכלל טיפול בחמצן, מנות של אדרנלין ונוזלים, במטרה לייצב את לחץ הדם ולהתגבר על אותה תגובה אלרגית חריפה", הסביר ד"ר גל פחיס, מומחה ברפואה דחופה, מנהל אגף שוכבים במחלקה לרפואה דחופה.

בהמשך חל שיפור במצבה והיא שוחררה לביתה. אתמול, הסניף שבו אירע המקרה לא נפתח. פורר סיפרה: "אכלתי את הסלט תוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו, ומייד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה. מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה". עוד הוסיפה: "לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת, שניסתה לגלגל את זה עליי. אני מקווה שהם יעשו בדק בית".

אתמול, שני אנשים נוספים הגיעו לבתי חולים אחרים אחרי שאכלו כריך טונה. השניים הגיעו לבתי החולים כשהם סובלים מהקאות ושלשולים, ושוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי. לא ברור באיזה סניף של "ארומה" מדובר.

היום מאור אוחנה, בן 29, פונה לבית החולים איכילוב עם אלרגיה לאחר שככל הנראה אכל כריך טונה בקיוסק בנמל תל אביב. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי, ופינו אותו בהכרה מלא ועם סימני אלרגיה.

פרמדיקית וחובש בכיר במד"א שהגיעו למקום, רותם יורב ורומן ברודצקי, סיפרו: "כשהגענו, הוא התהלך כשהוא עם סימני אלרגיה בפלג גופו העליון. הווא סיפר שסיים לאכול כריך טונה שרכש בקיוסק, ומייד לאחר מכן החל לחוש ברע. הענקנו לו טיפול תרופתי, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב".