"מראות מרהיבים": השיטפונות הראשונים בנחלי הדרום אחרי הסערה

לאחר מזג האוויר הסוער שהשתולל בשבוע האחרון, המדבר הוצף במים ומשך אליו מטיילים רבים - שזכו לראות את הנחלים מתמלאים בבת אחת. עמיר בלבן מהחברת להגנת הטבע: "מופע אור קולי מדהים"

זמן צפייה: 02:13

מזג האוויר הסוער של השבוע האחרון הביא איתו גם את השיטפונות הראשונים לעונה ואיתם מראות מרהיבים של נחלי הדרום מתמלאים בבת אחת במים. מראות אלה הביאו את המטיילים המתרגשים שמחכים כל השנה לרגע המלהיב.

עמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע סיפר לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון כי תופעה זו של הצפת הנחלים היא לא נדירה בעונת הסתיו אך השנה מזג האוויר היכה בצורה עוצמתית למדי. בלבן הוסיף כי "זה רק ההתחלה, שבוע הבא אנו מצפים לעוד מנה דומה".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20191017-1756' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_16bvq25n' duration='291'']

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פגיעת הברק בזיקים: חל שיפור במצבה של הצעירה שנפצעה קשה

בשל שיטפונות: עשרות נתקעו בעין עבדת בנגב – אין סכנה לחייהם

התחזית: ייתכנו גשמים מקומיים בפנים הארץ; חשש כבד לשיטפונות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20191017-1648' autoplay='0' credit='אילנית ברונשטיין, טלפלא' desc=' זרימת מים בנחל פארן' kid='1_lik30v86' duration='25'']

בלבן המשיך וסיפר על המטיילים חובבי השיטפונות שיורדים למדבר על מנת לחוות מקרוב את התמונות המדהימות: "כשהשיטפון מגיע בלילה זה מלווה במופע אור קולי מדהים של ברקים ורעמים. בבוקר רואים את הזרימות המשגעות. מי שיש לו מזל, יראה את הגל הראשון של השיטפון. שוחרי השיטפונות יעמדו במקום הנכון ויראו את הגל הזה מגיע. זה נמצא ברשימת המשאלות של כל מי שחובב שיטפונות".

עם זאת, בלבן הדגיש כי ישנה סכנות נפשות ביציאה למדבר בתנאי שיטפון וכי יש להישמע להנחיות המשטרה והפקחים: "יש לשאול ולהתעדכן. במזג אוויר כזה אסור להיכנס לקניונים. הסיכוי למות הוא גבוה. כשיש ספק אז אין ספק. אין מקום לשאננות. יש לבדוק עם המערכות שעושות את תיאום הטיולים, להתעדכן במזג האוויר ולקחת מקדמי זהירות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20191017-1650' autoplay='0' credit='צילום- גל בקר הערבה התיכונה:' desc='' kid='1_7iss12bb' duration='25'']