פגיעת הברק בזיקים: חל שיפור במצבה של הצעירה שנפצעה קשה

מבית החולים ברזילי, שם אושפזו בני משפחת חזות לאחר המקרה, נמסר כי אפרת בת ה-21 נמצאת כעת בהכרה ועדיין מאושפת ביחידה לטיפול נמרץ. שלושת האחים שוחררו לביתם

זמן צפייה: 00:28

מבית החולים ברזילי נמסר היום (חמישי) כי חל שיפור במצבה של אפרת חזות בת ה-21 שנפצעה קשה כשברק פגע בה ובבני משפחתה בעת ששהו בחוף בזיקים. היא בהכרה ועדיין מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ.

כמו כן, שלושת האחים שנפגעו ואושפזו, שוחררו לביתם.

לכתבות נוספות בנושא >>

מת הנער אשר חיים חזות שנפגע ממכת ברק בחוף זיקים

"אהוב על כולם": אשר חזות שנהרג ממכת ברק הובא למנוחות

"מי פצוע ובאיזה מצב?": השיחה בווטסאפ המשפחתי אחרי פגיעת הברק

הצעירים שנפגעו מברק בחוף זיקים מטופלים ע''י צוות מד''א
הצעירים שנפגעו מברק בחוף זיקים מטופלים ע''י צוות מד''א | צילום: חדשות 13
אפרת ומשפחת חזות
אפרת ומשפחת חזות | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול, הובא למנוחות בבית העלמין בבאר שבע אשר חיים חזות בן ה-14, שנפצע אנוש מפגיעת הברק ומותו נקבע בהמשך בבית החולים. מאות חברים ובני משפחה הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. ארבעת בני המשפחה עמם בילה אושפזו גם הם בבית החולים בדרגות פציעה שונות.

הרב יאיר ישראל, ראש הישיבה שבה אשר למד, ספד לו: "אסור להספיד בחול המועד, אבל קשה לעמוד ולראות את אשר שהיה בישיבה חודש ועשרה ימים, הוא לא ויתר על התפילות בישיבה ביום הכיפורים. אשר עולה טהור, אחרי יום הכיפורים. זמן שמחתנו הפך לאבל, הוא למד ללא הפסקה, עם חשק גדול לתורה. זה צער גדול מאוד. זכינו ליהנות מאשר תקופה קצרה בישיבה, הוא היה רצוי לכל אחיו בישיבה, אהוב על כולם".

כאמור, ביום שלישי חמשת בני משפחת חזות, תושבי העיר באר שבע, נפגעו מברק בעת שטיילו על חוף הים בזיקים לאחר ששרשרת סופות רעמים חמורות השתוללו באזור. צוותי מד"א שהגיעו למקום האירוע ביצעו פעולות החייאה באשר חזות שנפצע אנוש ופינו אותו לבית החולים. כמו כן, צוותי מד"א ביצעו פעולות החייאה באפרת בת ה-21 שנפצעה קשה, הצליחו לייצב מצבה ולהחזיר לה דופק. שלושה אחים נוספים נפצעו קל עד בינוני במכת הברק - אלעזר חזות בן ה-24, אחיו של אשר ובעלה של אפרת, אלחנן חזות בן ה-17 ופדות בת ה-13.

אשר חזות שנהרג מפגיעת ברק בחוף זיקים
אשר חזות שנהרג מפגיעת ברק בחוף זיקים | צילום: חדשות 13

בתיעוד מהשניות הראשונות שאחרי הפגיעה, ניתן לראות את הצעירים שהיו בחוף ליד בני המשפחה רצים לעבר סוכת המציל כדי להזעיק את כוחות ההצלה. מיד לאחר מכן, כבר אפשר לראות את ניידת טיפול נמרץ מגיעה למקום ואת צוות התחזוקה של חוף זיקים רץ על מנת להכווין אותם להגיע לנקודה שבה שהו בני המשפחה.

איתמר חזות, בן משפחתם, סיפר: "הם היו בחוף ושמעו ברק. אלחנן אמר להם 'אני מפחד, בוא נתקפל זה לא צחוק'. הם הלכו בשורה ואז פגע בהם הברק. כולם עפו. אלחנן הצליח לקום בכוחות על, ביקש שיזעיקו עזרה ואז כשהוא חזר הוא ראה את אפרת, אישתו, בלי הכרה ועשה עליה פעולות החייאה".

"כל המשפחה שלי כאן. שלושת האחים, אלעזר, אלחנן ופדות במצב טוב, יכולים ללכת לדבר וללכת. גיסתי, אפרת, מורדמת ומונשמת. אשר, אחי הקטן במצב אנוש - אני מקבל שיתפללו עליו, כי זה מה שיעזור לנו עכשיו", הוסיף איתמר.