צבוע כחול-לבן ובעל מערכות קשר מוצפנות: מטוס ראש הממשלה נחשף

התעשייה האווירית חשפה מידע אודות המטוס שעתיד לשמש את ראשי המדינה בעשורים הבאים, לקראת טיסת המבחן הראשונה. כלי הטיס המשוכלל יוכל לטוס באופן רציף ליעדים רחוקים ללא נחיתות ביניים

התעשייה האווירית חשפה היום (חמישי) פרטים אודות המטוס שישמש את ראשי ממשלת ישראל ונשיאי המדינה בשנים הבאות. זאת, לקראת ההכנות אחרונות לקראת טיסת המבחן הראשונה, שתתבצע כחלק מהליך סיום ההסבה על פי דרישות עולם התעופה.

המטוס, מדגם בואינג 767-300ER, יכיל מערכות מתוחכמות שתוכננו ויוצרו בתעשייה האווירית והוא עתיד לשמש את ראשי מדינת ישראל בעשורים הבאים. הוא יוכל לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב, או ברזיל במערב.

נוסף על כך, בתוך המטוס הורכבו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דקה אחר דקה: הרגעים שלאחר הרצח בחניון ברמלה • תיעוד בלעדי

רצח הצעיר בפרדס בפ"ת: שני חשודים נוספים הוסגרו מרוסיה לישראל

נעצר חשוד בתקיפת עיתונאי "ישראל היום" בקריית אתא

מוקדם יותר השבוע נחשפו תמונותיו הראשונות של המטוס, שנלכד בעדשת המצלמה כשיצא להרצת מנוע בשעת בוקר מוקדמת. התיעוד פורסם לראשונה באתר ynet, ובו נראה המטוס צבוע ברובו בכחול ולבן, מעוטר במגן דוד ועל גופו נכתב "מדינת ישראל" לצד הסמל של דגל ישראל.

 

כזכור, בתחילת השנה אמר מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, כי יבדוק את קבלת ההחלטות סביב הפרויקט. שפירא הסביר כי הבדיקה תתקיים סביב קבלת ההחלטות, שינויי התקציב שחלו והדרך שבה התנהל. הערכת העלות של הפרויקט הייתה 175 מיליון שקל, אבל בהמשך עלתה ההערכה ל-580 מיליון שקלים - יותר מחצי מיליארד שקלים.