דקה אחר דקה: הרגעים שלאחר הרצח בחניון ברמלה • תיעוד בלעדי

בתיעוד מהזירה בה נורה אופיר חסדאי למוות ניתן לשמוע את החשוד ברצח משחזר בבלבול: "יריתי בו ברגל אם אני לא טועה". אשתו התחננה בפני השוטרים: "אל תעזבו אותו, הוא חולה"

זמן צפייה: 08:34

בלעדי: תיעוד הזירה שבה נרצח בחודש יולי אופיר חסדאי במהלך ויכוח על מקום חנייה נחשף. שתי יריות שירה ויקטור קטן באופיר חסדאי הפכו ויכוח על מקום חנייה בחניון ברמלה לרצח. 50 דקות לאחר שנכנס לחניון נקבע מותו של אופיר חסדאי.

בדקות לאחר הרצח בצד אחד של החניון עמדו מוניקה וויקטור קטן, אוחזים אחד בשנייה. לידם על הרצפה שרוע אופיר חסדאי. בצדו השני של החניון אשתו ובנותיו של חסדאי צופות במאמצי השוטרים להציל את חייו.

לאחר שירה בחסדאי עמד קטן רועד. השוטרים מנסים לגרום לקטן ההמום להתיישב, ואשתו אמרה: "הוא לא שומע, הוא בשוק יש לו סוכרת". אחר כך הובל קטן לניידת, וביקש מהשוטר מים. הוא עונה לשלילה לשאלה אם הוא מעוניין במכשיר השמיעה או במשקפיים להם הוא זקוק כדי לשמוע ולראות היטב.

עוד בחדשות 13:

"ללא כל אזהרה": ויקטור קטן הואשם ברצח בשל ריב על חניה ברמלה

אלמנת אופיר חסדאי: "היורה לא ברח – אלא חיבק את אשתו שבכתה"

אשתו של אופיר חסדאי שנורה ברמלה: "אין לי מושג איך אסתדר לבד"

ויקטור ומוניקה קטן
ויקטור ומוניקה קטן | צילום: חדשות 13

בזירת הרצח שחזר קטן את האירוע בבלבול רב. "אני הייתי באוטו, חניתי. הוא התחיל לקלל את אשתי. עוד לא גמרתי לחנות. זה חונה לא טוב, ההוא חונה לא טוב, אני מנסה להתיישר", אמר. "ההוא עצר כמו משוגע, לא יודע מה, התחיל לקלל את אשתי. ירד הרביץ לה. אני יצאתי מהאוטו. הכל שחור אני רואה. לא יודע... יריתי בו ברגל אם אני לא טועה".

"הוא הרביץ לה וזרק אותה לרצפה. הוא הרביץ לאשתי", המשיך. "לא יודע למה, הוא הרביץ לה. אני הייתי בתוך האוטו, אני קצת חירש לא שמעתי. רק שמעתי שהוא מרביץ לה וכשיצאתי הוא כבר הרביץ לה עוד פעם ועוד פעם".

אופיר חסדאי
אופיר חסדאי | צילום: חדשות 13

מוניקה, אשתו של ויקטור, התקשתה להירגע. "אני רוצה להיות איתו", בכתה בפני השוטר שניסה להרגיע אותה והסביר כי היא לא יכולה לגשת אליו. "הוא הפיל אותי לארץ, בגלל זה", אמרה. כשנשאלה אם זקוקה לטיפול רפואי הוסיפה: "מה כבר יכול לקרות לי יותר מזה? אל תעזבו אותו בבקשה, הוא חולה".

"הוא אומר 'אני ראיתי סכנה לאשתי, זה היה עניין של שניות. ראיתי גבר זר שתוקף אותה'", אמר עו"ד דניאל כפיר, פרקליטו של קטן. "הוא לא ידע אם זה אירוע פלילי או חבלני. אין לו הסבר לירי אבל ברור שלא הייתה לו כוונה להמית את המנוח".

אלמנתו של אופיר, דקלה, מתמודדת כבר שלושה חודשים עם היעדרו. כזכור, לשתיים נולדו שלוש בנות, אחת מהן לוקה בניוון שרירים והשנייה בשיתוק מוחין. "רגעים של נורא, פשוט נורא. אני משחזרת את התמונות בראש", סיפרה. "אני לא שוכחת לרגע את התמונות שלו מרוח על הרצפה. המשקפיים שלו נשברו, זאת פעם ראשונה שקראתי לו והוא לא ענה לי".

אופיר חסדאי
אופיר חסדאי | צילום: החדשות 13

בחודש אוגוסט הגיש בית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד ויקטור קטן בן ה-74 בגין רצח אופיר חסדאי. לפי כתב האישום, קטן התקרב לעבר חסדאי "ללא כל אזהרה או אמירה כלשהי - וירה בו מטווח קצר". מדובר בכתב אישום ראשון שמוגש לאחר כניסתו לתוקף של תיקון לחוק העונשין שיצר מדרג ענישה חדש בגין עבירות המתה. בגין עבירת רצח בכוונה ניתן לגזור עד מאסר עולם.

מכתב האישום עולה כי ב-28 ביולי בשעות הצהריים, הגיעו קטן ואשתו, מוניקה, לקניון עזריאלי בעיר והחלו לחפש חניה בחניון. באותה עת, הגיעו למקום אופיר חסדאי עם אשתו דקלה ושתי בנותיהם, וגם הם החלו לחפש חניה. בשלב מסוים, יצאה מוניקה מהרכב והחלה לחפש רגלית חניה, כשבמקביל קטן חיפש חניה עם הרכב.

חסדאי ואשתו הבחינו בחניה פנויה והתקרבו אליה עם רכבם, אך קטן הגיע אליה לפניהם וחנה עם חזית הרכב לקיר, כאשר הרכב חורג מהקווים המסומנים על הכביש. בתגובה לכך, חסדאי עצר את רכבו, יצא ממנו, התקרב אל מוניקה וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?". בין השניים התפתח ויכוח במסגרתו הכתה מוניקה את חסדאי באמצעות תיקה. בתגובה חסדאי צעק: "מה את מרימה עליי ידיים?", הדף אותה - והפיל אותה לקרקע.

קטן, בעודו ברכבו, הבחין במתרחש, יצא מהרכב כשהוא נושא תיק שבתוכו אקדח והניח אותו על תא המטען. לאחר שמוניקה נפלה, קטן פנה לחסדאי וצעק: "למה אתה מרביץ לאשתי?", פנה לעבר רכבו והוציא את האקדח מהתיק. הוא התקרב אל חסדאי ללא כל אזהרה, ירה בו מטווח קצר ופגע בחלק העליון של ירכו הימנית. חסדאי שנותר עומד על רגליו זעק לעברו: "מה אתה יורה בי?", כשגם מוניקה צועקת לעברו לחדול. קטן לא שעה לקריאות, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של חסדאי וירה ירייה נוספת שפגעה בחזהו. כתוצאה מהירי, התמוטט חסדאי, איבד את הכרתו ופונה לבית החולים - שם נקבע מותו.