רצח הצעיר בפרדס בפ"ת: שני חשודים נוספים הוסגרו מרוסיה לישראל

השניים, בני 16 ו-18, עזבו את הארץ מיד לאחר האירוע שבו נדקר למוות עדיאל תורתי בינואר האחרון. עם תחילת החקירה עלה החשד כי השניים מעורבים במקרה, ומאז הם הוחזקו במעצר ברוסיה

זמן צפייה: 01:03

שני חשודים ברצח עדיאל תורתי בפרדס בפתח תקווה לפני כעשרה חודשים הוסגרו הלילה (חמישי) לישראל מרוסיה. השניים, בני 16 ו-18, עזבו לרוסיה דרך אוקראינה מיד לאחר האירוע שבו נדקר למוות תורתי. עם תחילת החקירה עלה החשד כי השניים מעורבים במקרה, ועם הגעתם לרוסיה הם הוחזקו שם במעצר. היום הוארך מעצרם בשבעה ימים.

גופתו של בן ה-20 נמצאה בתחילת השנה, לאחר שנעדר כמה ימים מביתו. כזכור, חודשיים לאחר האירוע הוגשו כתבי אישום נגד אלירן אסקיאס בן 23 וקארו גבוריאן בן 22 בגין ניסיון הרצח של תורתי, השמדת ראיה ועבירות נוספות. בהצהרת התובע נכתב כי השניים רצחו את תורתי, אך בכתב האישום הופחתה חומרת האישום לניסיון רצח, כיוון שמהדוח רפואי עלה שבדמו של תורתי נמצאו סמים מסוכנים בכמות קטלנית שהייתה יכולה להביא למותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הלוחמים מתקרבים והמסוקים תוקפים: תיעוד חיסול מנהיג דאע"ש

דקה אחר דקה: הרגעים שלאחר הרצח בחניון ברמלה • תיעוד בלעדי

התנהלות המשטרה בפרשת הטרדת העד היא גול עצמי • פרשנות

Ngmrao
מעצר החשודים ברצח עדיאל תורתי | צילום: דוברות המשטרה
עדיאל תורתי בן ה-21 שנעדר בפתח תקווה
עדיאל תורתי בן ה-21 שנעדר בפתח תקווה | צילום: דוברות המשטרה

מכתב האישום עלה כי הנאשמים, שהייתה ביניהם היכרות מוקדמת עם המנוח, שהו יחדיו ביחידת דיור בפתח תקווה בעת המקרה. במהלך שהותם הם צרכו משקאות אלכוהוליים וסמים מסוכנים. בשלב מסוים התפתח בין השלושה ויכוח, שבו הנאשמים דקרו וחנקו את תורתי.

על פי כתב האישום, לאחר הרצח נסעו הנאשמים לחורשה מצויידים באת חפירה, חפרו קבר, השליכו לשם את גופתו של תורתי וכיסו אותה בחול וענפים. לאחר שנפטרו מגופתו, המשיכו הנאשמים ושניים נוספים בהעלמת הראיות כשצבעו את קירות הדירה וחתכו את מושבי הכיסאות שהיו מגואלים בדם על מנת לשבש הליכי משפט.

החשודים ברצח עדיאל תורתי
החשודים ברצח עדיאל תורתי | צילום: דוברות המשטרה