הרוכש המיועד של "אל-על" קיבל היתר שליטה בחברת התעופה

רשות החברות הממשלתיות במשרד האוצר התירה לאלי רוזנברג להחזיק ביותר מ-40% מהמניות, מהלך שמקנה לו את השליטה בחברה - וסולל את הדרך לרכישה מלאה של אל על. "עכשיו הגיע רגע האמת"

זמן צפייה: 01:16

הרוכש המיועד של "אל-על" אלי רוזנברג קיבל הערב (שלישי) מרשות החברות הממשלתיות במשרד האוצר היתר שליטה בחברה, לפיו הוא יחזיק ביותר מ-40% מהמניות - מה שיקנה לו את השליטה ב"אל-על" ויסלול את הדרך לרכישתה המלאה של חברת התעופה.

אלי רוזנברג מסר בתגובה לאישור שקיבל כי "עכשיו הגיע רגע האמת - ההצעה שלי היא הדרך היחידה לשקם את אל על ולהצעידה למקום הראוי לה. אשמח שיו"ר דירקטוריון החברה יזמן אותי לפגישה על מנת לסכם את הקצאת המניות כנגד הזרמת 260 מליון שקלים לטובת החברה ועם ישראל המשווע לכך שחברת התעופה הלאומית תהיה חזקה ויציבה".

בד בבד, החזרת הכספים לנוסעי אל על שטיסתם בוטלה בשל משבר הקורונה תקועה. זאת, למרות דרישת השרים כ"ץ ורגב. הסיבה לעיכוב היא שהחוק לא עבר בכנסת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההתעללות בגן ברמלה: גם בעלה של הגננת נעצר

נתניהו על דברי בנו: "ההפגנות פוליטיות – יש שם תופעות הזויות"

הצעיר שהותקף בנמל יפו: "אמר לי 'יא הומו' והתחיל לתת לי מכות"

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש שעבר הגיע דריקטוריון "אל-על" למתווה עם המדינה, במסגרתו החברה תולאם. הצעד הגיע לאחר חודשים שבהם החברה ספגה הפסדים קשים, בשל משבר מגפת הקורונה וסגירת השמיים, ולאחר שהנהלת החברה הודיעה שתוציא לחל"ת מאות עובדים.

החברה אימצה את המתווה שהציע משרד האוצר, שקובע כי תקבל הלוואה בסך 250 מיליון דולרים בערבות המדינה של 75%, במקביל להנפקת מניות של החברה בגובה 150 מיליון דולרים לציבור הרחב. עוד הוחלט שהמדינה תרכוש את המניות שלא ירכשו על ידי הציבור. המשמעות היא שבמקרה שבו המדינה תחזיק 61% מכלל המניות - החברה תולאם.

באותו השבוע, ועד עובדי המנהלה וועד עובדי התחזוקה בחברה חתמו על ההסכם החדש עם ההנהלה בחסות ההסתדרות, שבמסגרתו יפוטרו 1,500 עובדים. שווי ההתייעלות יעמוד על 260 מיליון דולרים בשנה.