עובדי אל על חתמו על הסכם עם ההנהלה - במסגרתו 1,500 יפוטרו

לאחר ההודעה שחברת התעופה תולאם, ועד עובדי המנהלה וועד עובדי התחזוקה חתמו על הסכם. הטייסים עוד לא חתמו. בלי הסכם עם כלל העובדים אל על לא תקבל את הלוואת 250 מיליון הדולר מהמדינה

זמן צפייה: 01:16

ועד עובדי המנהלה וועד עובדי התחזוקה בחברת התעופה אל על חתמו הלילה (רביעי) על ההסכם החדש עם ההנהלה בחסות ההסתדרות, שבמסגרתו יפוטרו 1,500 עובדים. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה הגיע למתווה, לפיו המדינה תלאים את החברה. הטייסים עוד לא חתמו על ההסכם, וכדי שאל על תקבל את ההלוואות מהמדינה בסך 250 מיליון הדולרים, כלל העובדים צריכים לחתום. שווי ההתייעלות יעמוד על 260 מיליון דולרים בשנה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. ההסכמים שחתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוכנית ההצלה שאמורה הייתה למנוע את הגל השני – ונתניהו גנז

האולמות נסגרו – ובת המצווה של הנערה בעלת המוגבלות בוטלה

"אי אפשר לנהל מלון עם 20 איש בחדר אוכל": הקרב על המלונות

מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה)
מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה) | צילום: יח''צ

מוקדם יותר השבוע הגיע דריקטוריון אל על למתווה עם המדינה במסגרתו החברה תולאם. הצעד מגיע לאחר חודשים שבהם החברה ספגה הפסדים קשים, בשל משבר מגפת הקורונה וסגירת השמיים, ולאחר שהנהלת החברה הודיעה שתוציא לחל"ת 500 עובדים נוספים.

החברה אימצה את המתווה שהציע משרד האוצר, שקובע שאל על תקבל הלוואה בסך 250 מיליון דולרים בערבות המדינה של 75%, במקביל להנפקת מניות של החברה בגובה 150 מיליון דולרים לציבור הרחב. עוד הוחלט שהמדינה תרכוש את המניות שלא ירכשו על ידי הציבור. המשמעות היא שבמקרה שבו המדינה תחזיק 61% מכלל המניות, החברה תולאם.

מוועד הטייסים נמסר בתגובה למהלך כי "אנו מברכים על ההחלטה האמיצה שקיבל הדירקטוריון הערב, אשר קיבל את ההחלטה המצופה ממנו. כפי שאמרנו עם תחילת המשבר, הפתרון להצלת החברה חייב להיות מבוסס על התחייבות של בעלי מניות אשר יזרימו את ההון הדרוש להפעלת החברה זאת מתוך הבנה כי הפתרון נועד למנוע זריקה של כסף טוב אחרי כסף רע".