תוכנית ההצלה שאמורה הייתה למנוע את הגל השני - ונתניהו גנז

פרסום ראשון: בחודש אפריל הוצעו לנתניהו שורה של יוזמות להתמודדות עם שגרת הקורונה, אחת מהן מטעם משרד הביטחון. ראש הממשלה על פניו העדיף את התוכנית של המל"ל - אך גם היא לא יושמה

זמן צפייה: 02:25

במהלך חודש אפריל הוצעו שורה של תוכניות ויוזמות בנוגע לההתמודדות עם השגרה של הקורונה. בין היתר מערכת הביטחון, צה"ל, המוסד ומרכז השליטה הלאומי שבו יושבים נציגים של משרד הבריאות הציעו הצעה לראש הממשלה בנימין נתניהו, תוכנית מסודרת שהגיעה לידי חדשות 13.

התוכנית בין היתר כוללת מינוי "צאר קורונה" מיוחד, מנהל יחיד לאירוע, יצירה של מנגנון מסודר לזיהוי בידוד ו"כיבוי" של מוקדי הדבקה ושל נדבקים, הקמת מערך ממוחשב עם מערך מידע מתוחכם לריכוז נתוני הבדיקות החולים והבידוד, חלוקת הארץ לאזורים לפי תמרורים וניהול המעברים בין האזורים האלה על פני תקופות ארוכות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בשיא המשבר: פרופ' סיגל סדצקי התפטרה מתפקידה במשרד הבריאות

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

מועמד מוביל למנהל הטיפול בקורונה – האלוף במיל' רוני נומה

הדוח הגנוז
הדוח הגנוז | צילום: חדשות 13

המוסד קידם את התוכנית הזאת, סגן ראש המוסד לשעבר ריכז את הצוות, ראש המוסד עודכן והתוכנית הגיעה עד רה"מ נתניהו – והוא גונז אותה. התוכנית הייתה אמורה לייצר שגרה של חירום במדינת ישראל.

משרד רה"מ על פניו העדיף את התוכנית של המל"ל, אבל גם התוכנית ההיא שכללה מערך חקירות אפידימיולוגי - מעולם לא יושמה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא רק שראש הממשלה לא שולל מינוי אדם אחד לרכז את מערך הבדיקות והמידע, זה בדיוק מה שהנחה שר הבריאות לעשות - והוא עושה זאת עכשיו".

סדצקי למקורביה: "נתנו לי לנתח – אבל עם יד אחת קשורה מאחור" / הילה אלרואי

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי פרופ' סדצקי, שהודיעה היום על התפטרותה ממשרד הבריאות, אמרה למקורביה כי "שר הבריאות יולי אדלשטיין הוביל לפתיחת המשק בניגוד לעמדתי. הרגשתי שמתעלמים מהמלצות שלי. נתנו לי לנתח – אבל עם יד אחת קשורה מאחור".

פרסום הדברים הללו מגיעים כמה שעות לאחר מכתב ההתפטרות הנוקב שפרסמה סדצקי בחשבון הפייסבוק. בפוסט היא מתחה ביקורת על התנהלות המשרד, וכתבה: "הטיפול במגפה איבד כיוון - המצאת הגלגל מחדש לא צלחה. הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף".