משבר הקורונה: אל-על תכין תוכנית חירום לפיה יפוטרו אלף עובדים

פרסום ראשון: מנכ"ל אל-על הנחה את סמנכ"ל משאבי האנוש של חברת התעופה להכין מיידית תוכנית חירום. זאת, ברקע ביטולי הטיסות הנרחבים ומגבלות הכניסה לארץ של משרד הבריאות

זמן צפייה: 10:21

נגיף הקורונה: ברקע ביטולי הטיסות הנרחבים, מנכ"ל אל-על הנחה את סמנכ"ל משאבי אנוש של חברת התעופה להכין מיידית תוכנית חירום הכוללת פיטורים של אלף עובדים באופן מיידי. כך פורסם היום (חמישי) לראשונה בחדשות 13. ההחלטה מגיעה ברקע הנחיית משרד הבריאות מאתמול שהמליץ לציבור לא לטוס אם אין חובה.

כמו כן, חברת התעופה הוציאה היום דיווח לבורסה, שלפי ההערכות שלה המשבר הזה כבר עלה להם בין 50-70 מיליון דולרים.

לכתבות נוספות בנושא >>

משבוע הבא: כל טיסות אל-על לבנגקוק יבוטלו בשל נגיף הקורונה

חולה הקורונה הישראלי הגיע לביה"ח; פורסמו פרטי הטיסה שבה הגיע

אל על מרחיבה את ההגבלות על הטיסות
בהלת הקורונה | צילום: רויטרס

ההחלטה הזו מגיעה בעיקר על רק מסחרי, כיוון שאנשים לא רוצים לעלות על טיסות ולשבת בבידוד 14 ימים לאחר חזרתם. הצעד הזה מצטרף אל ביטול הקווים לסין, אח"כ גם להונג קונג, ורק היום ביטול כלל הטיסות לבנגקוק וליעדים נוספים.

הפיטורים האלה הם רק ההתחלה בתוך המשבר בחווה ענף התעופה והתיירות. גם ישראייר וארקיע הודיעו על קיצוצים מסיביים בכוח האדם, ואלפי אנשים צפויים לאבד את העבודה שלהם.

כאמור, מוקדם יותר היום חברת אל-על הודיעה על שינויים בלוח הטיסות בשל הנחיות משרדי הבריאות והפנים. פעילות החברה לתאילנד תושהה החל מיום שני, כאשר הטיסה האחרונה לבנגקוק תמריא ביום ראשון והטיסה האחרונה מבנגקוק חזרה לתל אביב תמריא ביום שלישי. הטיסות לכלל היעדים באיטליה יושהו החל ממחר ועד לאמצע מרץ.

כמו כן, החברה תדחה את פתיחת נתיב התעופה לטוקיו לתחילת אפריל, ותאריך את השהיית הטיסות לבייג'ינג והונג קונג עד לתחילת מאי.

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

רונן קרסו מנכ"ל איסתא הולידייס שיגר מכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב בשל המלצת המשרד שלא לטוס ואמר כי "כמו רבים אחרים מחברי בענפי התעופה, התיירות וכלל המשק נדהמתי מההחלטה שהוצאתם אתמול בערב. מעבר לעובדה שאיני משוכנע כלל שהחלטה כזו בתחום אחריותכם, זרעתם היסטריה ובהלה בציבור בהמשך ישיר לכל ההתנהלות שלכם בחודש האחרון בנושא הקורונה".

"אתם פועלים בשיקול דעת מוטעה ומכניסים מדינה שלמה לשיגעון, בלי להבין את המשמעויות הרחבות של מה שאתם עושים", תקף קרסו. "הנזק שנעשה עד עתה על ידכם עצום והמדינה תיאלץ לשאת בהשלכות החמורות שיש. אני מציע למשרד הבריאות לחזור לפרופורציות, להפסיק את הבהלה וההיסטריה ואת הדיווחים חסרי האחריות וכמובן להסיר לאלתר את ההחלטה האומללה שקיבלתם. זו העת להחזיר את הדברים לפרופורציה המתאימה ולהפסיק את מחול השדים שאתם מחוללים במדינה".