משבוע הבא: כל טיסות אל-על לבנגקוק יבוטלו בשל נגיף הקורונה

נוכח הנחיות משרד הבריאות, תושהה הפעילות חברת התעופה לכלל היעדים באיטליה, תידחה פתיחת הנתיב לטוקיו, ותוארך השהיית הפעילות לבייג'ינג והונג קונג. נתניהו: "פרמדיקי מד"א יישלחו לבתים"

זמן צפייה: 10:21

נגיף הקורונה: חברת אל-על הודיעה היום (חמישי) על שינויים בלוח הטיסות בשל הנחיות משרדי הבריאות והפנים. פעילות החברה לתאילנד תושהה החל מיום שני, כאשר הטיסה האחרונה לבנגקוק תמריא ביום ראשון והטיסה האחרונה מבנגקוק חזרה לתל אביב תמריא ביום שלישי. הטיסות לכלל היעדים באיטליה יושהו החל ממחר ועד לאמצע מרץ.

כמו כן, החברה תדחה את פתיחת נתיב התעופה לטוקיו לתחילת אפריל, ותאריך את השהיית הטיסות לבייג'ינג והונג קונג עד לתחילת מאי.

לכתבות נוספות בנושא >>

סגנית הנשיא וסגן שר הבריאות: הקורונה מכה בממשל האיראני

חולה הקורונה הישראלי הגיע לביה"ח; פורסמו פרטי הטיסה שבה הגיע

משרד הבריאות: ישראלי שחזר מאיטליה אובחן כחולה בקורונה

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

נוסעים המחזיקים בכרטיסים לטיסות המבוטלות יוכלו לקבל כספם בחזרה, לחילופין, נוסעים המעוניינים בטיסה חלופית יפנו למוקד השירות של החברה או לסוכן הנסיעות דרכו בוצעה הזמנתם. עד כה הוחזרו לאיטליה חמש טיסות שנחתו בנתב"ג. הערב צפויות לנחות עוד שלוש טיסות מאיטליה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז בעת ביקורו במוקד מד"א כי "מד"א ישלחו פרמדיקים עד הבית עבור כל מי שחזר ממדינה כלשהי בעולם ויש לו את תסמיני נגיף הקורונה. זהו דבר חדשני שיכול למנוע את התפשטות המחלה. אזרחי ישראל, אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם".

"אני עדיין חושב שהמדיניות של זהירות יתר היא המדיניות הנכונה", המשיך. "אני יודע שיש גם נטל כלכלי לא פשוט לחברות תעופה, לעסקים ומיניתי את שר האוצר משה כחלון שיעמוד בראש ועדת שרים על מנת לסייע גם לאותם עסקים ואותן חברות".

חייל עוטה מסכה להתגוננות מפני נגיף הקורונה במילאנו, איטליה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בתדרוך כי אובחן חולה ראשון בנגיף הקורונה בישראל - מה שהופך אותו לחולה הקורונה הראשון בישראל שלא נדבק על ספינת התענוגות ביפן.

בבית החולים שיבא תל השומר החלו בהיערכות חירום לקראת קבלתו, והוא הגיע לשם בשעות הצהריים באמבלונס ובליווי רכבי ביטחון. המשמעות היא שהנחיית הבידוד לחוזרים מאיטליה יחול רטרואקטיבית, כך שכל מי שהיה באיטליה ב-14 הימים האחרונים יצטרך להיכנס לבידוד. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי נאסרה באופן מיידי כניסה של זרים מאיטליה לישראל.

סימן טוב הוסיף כי עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתפתחויות: "אנחנו מתחילים עכשיו פרק חדש בהתמודדות עם התחלואה בישראל. אם הציבור יפעל בהתאם להנחיות - נדע להתמודד בצורה טובה מאוד עם האירועים שיקרו פה בתקופה הקרובה".