סגנית הנשיא וסגן שר הבריאות: הקורונה מכה בממשל האיראני

שלושה בכירים נדבקו בווירוס שהתפשט במדינה והספיק להביא לכ-250 חולים ו-26 מקרי מוות. בין הנדבקים, מוג'טבה זונור, נציג קום בפרלמנט האיראני. איראן ביטלה את דרשת יום השישי בטהראן

זמן צפייה: 02:10

נגיף הקורונה: מעסומה אבתכאר, סגנית נשיא איראן ואחראית על ענייני נשים ויחסים במשפחה, נדבקה היום (חמישי) בקורונה והיא השלישית מבכירי הממשל האיראני שנדבקו.

בימים האחרונים נדבקו גם איראג' חרירי, סגן שר הבריאות, ומוג'טבה זונור, נציג קום בפרלמנט האיראני. מספר החולים במדינה בשל התפרצות הנגיף הוא כ-250 בני אדם, ונרשמו 26 מקרי מוות. מייקל ראיין, מומחה מטעם ארגון הבריאות העולמי אמר כי "הנגיף הגיע לאיראן מבלי שיבחינו בו וכי ייתכן שהיקף ההדבקה גדול יותר ממה שנדמה".

לכתבות נוספות בנושא: 

משרד הבריאות: ישראלי שחזר מאיטליה אובחן כחולה בקורונה

3 ישראלים מ"ספינת הקורונה" החלימו מהנגיף – וישתחררו מבידוד

טראמפ על נגיף הקורונה: "אין סיבה להיכנס לפאניקה"

איראג' חרירי, סגן שר הבריאות, מוג'טבה זונור, נציג בפרלמנט ומעסומה אבתכאר החולים בקורונה
איראג' חרירי, סגן שר הבריאות, מוג'טבה זונור, נציג בפרלמנט ומעסומה אבתכאר החולים בקורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום סעודיה הודיעה על עצירה זמנית של העלייה לרגל למכה ומדינה עבור זרים, בשל חשש מהמשך התפשטות הנגיף. כידוע, למדינה מגיעים מדי שנה מיליוני מבקרים מוסלמים, המבקרים באתרים הקדושים במדינה.

במקביל, מקרי הדבקה ראשונים נרשמו בגיאורגיה, רומניה, אסטוניה, נורווגיה ודנמרק, שאליה הגיע אדם שנדבק לאחר שבילה בחופשת סקי בצפון איטליה. עיראק דיווחה על מקרה הדבקה שישי, של גבר ששב לבגדד מאיראן. כזכור, באיראן המתים עומד על 139 בני אדם ומספר המתים על 19.

סין דיווחה על 29 מתים ו-433 כתוצאה מהנגיף ביממה האחרונה – מספר נמוך יחסית למדינה. בקוריאה הדרומית נרשמו 334 מקרי הדבקה חדשים ומקרה תמותה נוסף - מניין המתים במדינה עומד על 13 ומניין הנדבקים עומד על 1,595. בסך הכול.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, התייחס להתפשטות המהירה של הנגיף במדינתו ואמר כי "כל הסימנים מצביעים על כך שהעולם ייכנס בקרוב למצב של מגפה עולמית". כזכור, במדינה נרשמו 23 מקרי הדבקה מתחילת ההתפרצות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינס מסיבת עיתונאים בנושא הווירוס המתפרץ ברחבי העולם, ואמר כי "אם הנגיף יתפרץ באזור - ארה"ב מוכנה לעשות כל מה שנדרש. אנחנו מוכנים מאוד בכל הנוגע להתפרצות". לטענתו, הסיכוי שאזרח אמריקני יידבק בנגיף הינו "נמוך מאוד" - זאת, לדבריו, הודות לפעולות שנקט הממשל האמריקני כאשר הטיל מגבלות על נוסעים מסין.

טראמפ הוסיף כי ארה"ב חשה מחויבות לקלוט את נפגעי הנגיף האמריקנים, ואף הודיע שהפקיד בידי סגנו מייק פנס את הטיפול בהיערכות להתפרצות הקורונה. "המצב נמצא תחת שליטה של מערכת הבריאות בארצות הברית", הרגיע, "נשתמש בכל האמצעים כדי להיאבק בהתפשטות המחלה - אגדיל ככל הנדרש את התקציבים הדרושים לכך".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס בתדרוך למקרה ואמר שאובחן חולה ראשון בנגיף הקורונה בישראל - חולה הקורונה הראשון בישראל שלא נדבק על ספינת התענוגות ביפן.