משרד הבריאות: ישראלי שחזר מאיטליה אובחן כחולה בקורונה

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי ישראלי ששב לפני 4 ימים נדבק בנגיף - מדובר בישראלי הראשון שלא נדבק על "ספינת הקורונה". איטליה הביעה מחאה לאחר שישראל סגרה את הגבול בפני אזרחיה

זמן צפייה: 01:40

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר היום (חמישי) בתדרוך כי אובחן חולה ראשון בנגיף הקורונה בישראל - מה שהופך אותו לחולה הקורונה הראשון בישראל שלא נדבק על ספינת התענוגות ביפן. מדובר בישראלי ששב מאיטליה לפני ארבעה ימים. החולה טרם נכנס לבידוד, ובבית החולים שיבא תל השומר החלו בהיערכות חירום. המשמעות היא שהנחיית הבידוד לחוזרים מאיטליה יחול רטרואקטיבית, כך שכל מי שהיה באיטליה ב-14 הימים האחרונים יצטרך להיכנס לבידוד. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי נאסרה באופן מיידי כניסה של זרים מאיטליה לישראל.

סימן טוב הוסיף כי עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתפתחויות: "אנחנו מתחילים עכשיו פרק חדש בהתמודדות עם התחלואה בישראל. אם הציבור יפעל בהתאם להנחיות - נדע להתמודד בצורה טובה מאוד עם האירועים שיקרו פה בתקופה הקרובה".

מנכ''ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

איטליה מחתה בפני ישראל וביקשה הבהרות לגבי ההחלטה לסגור את הגבולות בפני אזרחים איטלקים. בכירים במשרד החוץ ציינו בפני חדשות 13 כי גורמים בממשלת איטליה פנו לשגריר ישראל ברומא דרור אידר והביעו מורת רוח לגבי ההחלטה לא לאפשר לאזרחים איטלקים להכנס לישראל על רקע משבר הקורונה. האיטלקים ציינו כי אינם מבינים מדוע התקבלה החלטה כזו וביקשו הבהרות. השגריר הישראלי השיב כי ההחלטה התקבלה לאור חשש לבריאות הציבור בישראל ולא מדובר בצעד נגד איטליה.

נוסעי מטוס נוסעים שנחת בנתב"ג לאחר שהמריא מהעיר ברגמו קיבל הנחיות ממשרד הבריאות. סורבה כניסת 25 נוסעים זרים, והם ימריאו חזרה לברגמו בנוסף ל-119 נוסעים אחרים היוצאים מישראל, רובם איטלקים. כמו כן, סורבה כניסת 23 נוסעים שנחתו בנתב"ג מוונציה וממילאנו. מניין המתים על באיטליה על ל-14. מניין הנדבקים עומד על 470.

בתוך כך, העיתון "יפן טיימס" דיווח כי ראש הממשלה שינזו אבה הורה לכל מוסדות החינוך במדינה להיסגר עד לסוף חופשות האביב, שמסתיימות בתחילת חודש אפריל. זאת כדי להיאבק בהתפרצות הנגיף. 189 בני אדם נדבקו במדינה, ושלושה מתו.

''רוב הצעירים לא הגישו בקשת מקלט עד 2015''. דרעי
''רוב הצעירים לא הגישו בקשת מקלט עד 2015''. דרעי | צילום: צילום מסך

בתוך כך, שלושה ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה בספינת התענוגות שעגנה ביפן, החלימו וצפויים להשתחרר היום מבידוד. אחד מהם, שמאושפז בבית החולים שיבא תל השומר, קיבל אתמול תוצאת בדיקה שלילית להימצאות הנגיף וצפוי להשתחרר ממתחם הבידוד, לאחר שיקבל תוצאות בדיקה נוספת. שמעון דהן, ישראלי נוסף שאושפז בבית החולים ביפן, החלים גם הוא וישתחרר בקרוב. כזכור, שלשום שוחררה אחותו, רחל ביטון, מבית החולים בטוקיו לאחר שנבדקה והתקבלו שתי תוצאות שליליות לנגיף. רוחל'ה עופרים, ישראלית נוספת המאושפזת ביפן, החלימה מהנגיף, ותמתין לבעלה, שעדיין מאושפז. כזכור, בבית החולים בישראל נמצא ישראלי נוסף שנדבק על "ספינת הקורונה".

חייל עוטה מסכה להתגוננות מפני נגיף הקורונה במילאנו, איטליה | צילום: רויטרס

סעודיה הודיעה על עצירה זמנית של העלייה לרגל למכה ומדינה עבור זרים, בשל חשש מהמשך התפשטות הנגיף. כידוע, למדינה מגיעים מדי שנה מיליוני מבקרים מוסלמים, המבקרים באתרים הקדושים במדינה.

שמעון דהן, שהחלים מהקורונה, בבית חב''ד ביפן
שמעון דהן, שהחלים מהקורונה, בבית חב''ד ביפן | צילום: אריק אמסלם

במקביל, מקרי הדבקה ראשונים נרשמו בגיאורגיה, רומניה, אסטוניה, אוסטריה, נורווגיה ודנמרק, שאליה הגיע אדם שנדבק לאחר שבילה בחופשת סקי בצפון איטליה. עיראק דיווחה על מקרה הדבקה שישי, של גבר ששב לבגדד מאיראן. כזכור, באיראן המתים עומד על 139 בני אדם ומספר המתים על 19.

עודד ורוחלה עופרים תקועים על ספינה בעקבות נגיף הקורונה
עודד ורוחלה עופרים תקועים על ספינה בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

סין דיווחה על 29 מתים ו-433 כתוצאה מהנגיף ביממה האחרונה – מספר נמוך יחסית למדינה. בקוריאה הדרומית נרשמו 334 מקרי הדבקה חדשים ומקרה תמותה נוסף - מניין המתים במדינה עומד על 13 ומניין הנדבקים עומד על 1,595. בסך הכול.

ראש ממשלת אוסטרלה, סקוט מוריסון, התייחס להתפשטות המהירה של הנגיף במדינתו ואמר כי "כל הסימנים מצביעים על כך שהעולם ייכנס בקרוב למצב של מגפה עולמית". כזכור, במדינה נרשמו 23 מקרי הדבקה מתחילת ההתפרצות.