חולה הקורונה הישראלי הגיע לביה"ח; פורסמו פרטי הטיסה שבה הגיע

לאחר שנודע כי ישראלי ששב לפני 4 ימים מאיטליה נדבק, הוא הגיע לשיבא תל השומר באמבולנס • משרד הבריאות: הישראלי הגיע בטיסת אל-על שנחתה ביום ראשון, ושהה בימים האחרונים בחנות באור יהודה

זמן צפייה: 01:40

נגיף הקורונה: הישראלי שאובחן כחולה בנגיף לאחר שחזר מחופשה באיטליה הגיע היום (חמישי) לבית החולים שיבא תל השומר באמבלונס. משרד הבריאות עדכן כי הטיסה מאיטליה שעליה היה החולה היא טיסת אל-על Iy 382 שנחתה בארץ ביום ראשון בשעה 16:10, וכי ביום שני הוא שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה.

על כל מי שהיה בטיסה ובחנות הצעצועים ביום שני בתאריך ה- 24.2 בשעות 9:00-10:00, להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות. כמו כן, אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על קיבלה עדכון ממשטרת ישראל וממשרד הבריאות, לפיו חולה מאומת בקורונה הגיע ארצה בטיסת אל על ממילאנו. אנו עומדים בקשר עם משרד הבריאות אשר פרסם הנחיות לנוסעי טיסה זו. אנשי צוות האוויר יטופלו בהתאם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2702201501' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_t3xsu8c3' duration='30'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

משרד הבריאות: ישראלי שחזר מאיטליה אובחן כחולה בקורונה

3 ישראלים מ"ספינת הקורונה" החלימו מהנגיף – וישתחררו מבידוד

טראמפ על נגיף הקורונה: "אין סיבה להיכנס לפאניקה"

הישראלי החולה בקורונה מובהל לבית החולים תל השומר
הישראלי החולה בקורונה מובהל לבית החולים תל השומר | צילום: ירון יראל

כאמור, מוקדם יותר היום מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס בתדרוך למקרה ואמר שאובחן חולה ראשון בנגיף הקורונה בישראל - חולה הקורונה הראשון בישראל שלא נדבק על ספינת התענוגות ביפן.

בבית החולים שיבא תל השומר החלו בהיערכות חירום לקראת קבלתו. המשמעות היא שהנחיית הבידוד לחוזרים מאיטליה יחול רטרואקטיבית, כך שכל מי שהיה באיטליה ב-14 הימים האחרונים יצטרך להיכנס לבידוד. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי נאסרה באופן מיידי כניסה של זרים מאיטליה לישראל.

סימן טוב הוסיף כי עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתפתחויות: "אנחנו מתחילים עכשיו פרק חדש בהתמודדות עם התחלואה בישראל. אם הציבור יפעל בהתאם להנחיות - נדע להתמודד בצורה טובה מאוד עם האירועים שיקרו פה בתקופה הקרובה".

שמעון דהן, שהחלים מהקורונה, בבית חב''ד ביפן
שמעון דהן, שהחלים מהקורונה, בבית חב''ד ביפן | צילום: אריק אמסלם

בתוך כך, שלושה ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה בספינת התענוגות שעגנה ביפן, החלימו וצפויים להשתחרר היום מבידוד. אחד מהם, שמאושפז בבית החולים שיבא תל השומר, קיבל אתמול תוצאת בדיקה שלילית להימצאות הנגיף וצפוי להשתחרר ממתחם הבידוד, לאחר שיקבל תוצאות בדיקה נוספת.

שמעון דהן, ישראלי נוסף שאושפז בבית החולים ביפן, החלים גם הוא וישתחרר בקרוב. כזכור, שלשום שוחררה אחותו, רחל ביטון, מבית החולים בטוקיו לאחר שנבדקה והתקבלו שתי תוצאות שליליות לנגיף. רוחל'ה עופרים, ישראלית נוספת המאושפזת ביפן, החלימה מהנגיף, ותמתין לבעלה, שעדיין מאושפז. כזכור, בבית החולים בישראל נמצא ישראלי נוסף שנדבק על "ספינת הקורונה".