משרד הבריאות ממליץ: לבטל נסיעות לא הכרחיות לחו"ל

בשל התפשטות הקורונה, פרסם משרד הבריאות הנחיות חדשות לפיהן כל מי שחזר מאיטליה ב-14 הימים האחרונים יידרש לשהות בבידוד. בנוסף, יש להימנע מנסיעות לכנסים בין-לאומיים ומקיום כאלה בישראל

זמן צפייה: 03:24

נגיף הקורונה: בתום פגישת הערכת מצב שהתקיימה היום (רביעי), פרסם משרד הבריאות הנחיות חדשות לטסים לחו"ל, בשל ההתפתחויות האחרונות בהתפשטות המחלה ברחבי העולם.

בהנחיות מבקש המשרד מכל מי שחזר מאיטליה בשבועיים האחרונים לשהות בבידוד בית, עד להשלמת 14 ימים ממועד חזרתו ארצה. מי שאינם תושבי ישראל, ונמצאים בה, לעזוב את המדינה עד ליום ראשון הקרוב. לדברי המשרד, המועד נועד, בין היתר, "לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארגון הבריאות העולמי: "מודאגים שבמזה"ת לא ערוכים לקורונה"

מספר המתים מקורונה ביממה האחרונה בסין – הנמוך זה 3 שבועות

טראמפ: "אנחנו קרובים מאוד למציאת חיסון נגד נגיף הקורונה"

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

כמו כן, על פי הערכת המצב, קיים סיכוי גבוה לכך שהנגיף התפשט לאזורים נוספים ברחבי אירופה ומקומות נוספים בעולם. לכן, קורא המשרד לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי. עוד נמסר מהמשרד כי יש להימנע מנסיעות ת לכנסים, כינוסים והתקהלויות בין-לאומיות אחרות. נוסף לכך, ביקש המשרד להימנע מקיום כנסים בין-לאומיים בישראל.

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה להנחיות החריגות ואמרה: "ישראל נמצאת במצב אחר מאירופה", הסבירה. "אירופה היא יבשת גדולה עם מעברים חופשיים בין מדינות. לנו כמדינה יש חלון הזדמנויות ואפשרות יותר טובה לסגור את המדינה. אם תהיה פה התפרצות - כולנו נהיה סגורים בבית, זה מה שקרה בכל מקום שבו יש התפרצות".

"אנחנו נמצאים בחלון הזדמנויות מאוד קריטי בניסיון לדחות את המחלה ולצמצם את היקף ההתפשטות ולהשטיח את עקומת החולים", הוסיפה. "הנושא הזה הוא חיים ומוות של אנשים, וצריך להבין – לא תהיה אפשרות לעשות את הצעדים שאנחנו עושים כשתהיה התפרצות".

 

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בריאיון ל"שווה כסף" בחדשות 13: "אנחנו מאוד מוטרדים מאיראן ומעריכים שהמתרחש שם הוא קצה הקרחון. עם תמותה כה נרחבת, ישנה ודאי תחלואה בהיקפים אדירים - אלפים, אם לא עשרות אלפים. אמנם אין קשרים ישירים בין איראן לישראל, אך לוקחים בחשבון אזרחים שעוברים באיראן ומגיעים לשטחי הרשות הפלסטינית".

עוד אמר בר סימן טוב: "לא הוסר החשש מהידבקות מהצליינים מקוריאה הדרומית. ממקרים אחרים בעולם אנו למדים שרק לאחר שישה שבועות ניתן לאתר את מעגלי ההדבקה. מה שמייחד את הווירוס הזה הוא שלעתים ישנן הדבקות בלי סימפטומים, מה שגורם לנדבקים 'לעבור הלאה' מבלי לדעת שהדביקו אחרים".

דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמייר, התייחס מוקדם יותר היום בריאיון לחדשות 13 להתפשטות הנגיף במזרח התיכון, ואמר: "אזור המזרח התיכון מדאיג אותנו כרגע מסיבות שונות. זאת, משום שבאופן כללי דאגנו לכל אורך הדרך מכך שהנגיף יכה במדינה שלא מוכנה לקבל מטופלים, לטפל בהם, לבודד אותם, לנטר את המצב ולעשות את המיטב כדי לזהות את הנגיף, לפקח ולהכיל אותו. זו בעיה שקיימת במזרח התיכון, אבל גם בעיה כלל עולמית כרגע".

כריסטיאן לינדמאייר, דובר ארגון הבריאות העולמי
כריסטיאן לינדמאייר, דובר ארגון הבריאות העולמי | צילום: חדשות 13

לינדמייר הוסיף והסביר על המוקדים המרכזיים שבהם התפשט הווירוס ברחבי העולם. "יש לנו שלושה אזורים שבהם התרחשה הידבקות אוטונומית. איראן, קוריאה ואיטליה ומובן שזה מדאיג מאוד. אלה מצבים שעלינו לבחון היטב, ואנחנו צריכים שהרשויות המקומיות יעשו כמיטב יכולתן כדי להכיל את הנגיף בשטח במקומות האלה. החדשות הטובות הן שבפעם הראשונה יש לנו פחות מקרים בתוך סין מאשר מחוצה לה, אבל שוב, יש צד שני למטבע הזה. זאת אומרת שיש לנו יותר מקרים מחוץ לסין מאשר בתוכה.", אמר.