ילד בן 9 נפגע קשה מפגיעת אוטובוס בחדרה - בעת שרכב על קורקינט

צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ראשוני, ייצב את מצבו ופינה אותו עם חבלות בגפיים לבית החולים הלל יפה שבעיר. עדי ראייה סיפרו כי הילד נפגע בעת שעבר במעבר חצייה

זמן צפייה: 03:27

ילד בן 9 נפצע הבוקר (שלישי) באורח קשה מפגיעת אוטובוס ברחוב רמב"ם בחדרה בעת שרכב על קורקינט. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי בזירה ופינו אותו לבית החולים הלל יפה שבעיר, כשהוא סובל מחבלות בגפיים.

חובש מד"א שהגיע למקום האירוע סיפר: "הילד שכב על הכביש בהכרה מלאה במרחק של מטרים מהקורקינט, שהיה עקום. אזרחים שהיו עדים לתאונה סיפרו שהוא נפגע מאוטובוס בעת שחצה את הכביש. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, קיבועים וטיפול לכאב ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

עוד כתבות בחדשות 13 >>

סכנת האופניים החשמליים: משרד התחבורה לא מוכן ליישום התקנות

מושל שכם על תקרית הירי בעיר: "לא מקבלים את הגרסה הישראלית"

איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

תאונה בקורקינט חשמלי (ארכיון)
תאונה בקורקינט חשמלי (ארכיון) | צילום: קלאודיה לוין

בעוד כשלושה שבועות אמורות להיכנס לתוקף תקנות חדשות שיחייבו את רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שלא עברו מבחן תיאוריה לרכב, להוציא היתר רכיבה מיוחד, ולצד זאת, הרוכבים יחויבו בחבישת קסדה מחזירת אור. עם זאת, נראה כי התקנות החדשות צפויות להתעכב ועדיין לא ברור עד כמה ניתן יהיה ליישם אותן.

במשרד התחבורה אומנם טוענים שרוב הנערים המשתמשים באופניים החשמליים עוברים מבחני תיאוריה במסגרת לימודיהם, אך לא סיפקו כל נתון מדויק והודו – רק מאתיים בני נוער הוציאו היתר רכיבה.

רגע לפני שאמור להיכנס החוק לתוקף מתברר שגובה הקנסות לרוכבים בלי היתר עדיין לא אושר. פירוש הדבר הוא שמי שייתפס רוכב ללא היתר, בעיקר נערים ונערות, יועמד לדין. נוסף על כך, לא אושרו סמכויות אכיפה של הפקחים העירוניים, למרות שמרבית הרוכבים משתמשים בכלים החשמליים בתור הערים.

קורקינט חשמלי של חברת bird
קורקינט חשמלי של חברת bird | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

בתוך כך, לפני כשבועיים וחצי נודע שעיריית תל אביב-יפו החרימה בתוך שלושה ימים 70 אופניים וקורקינטים חשמליים שיתופיים של החברות שפועלות בעיר - "בירד", "ליים", "ווינד", "סקוט", "לאו מובייק" ו"אופני ישראל". דמי שחרור הכלי הם 63 שקלים.

האכיפה התבצעה בהמשך למהלך שהובילה העירייה בחודש פברואר בו נפגשה עם נציגי החברות הפרטיות המציעות השכרת כלים שיתופיים ופועלות בתחומי העיר, והועבר להן מכתב ובו הוגדרו כללים בסיסיים לשמירת הסדר במרחב הציבורי. רוב הכלים השיתופיים הוחרמו כי גרמו למכשול במדרכה, וכמה מהם הוחרמו מרוכבים שבצעו עבירות של רכיבה אסורה במדרכה.

בשבועות הקרובים תפרסם העירייה עקרונות הפעלה מחייבים לחברות הפרטיות לטובת קבלת היתר זמני להפעלה שיכללו בין היתר הקפדה יתרה על שמירת הסדר במרחב הציבורי, פריסת הכלים בכל רחבי העיר כולל באזורים מועדפים, העברת נתונים ועוד.