איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

שרת המשפטים לשעבר התייחסה לבחירות שיתקיימו בחודש ספטמבר, אך לא הבהירה תחת איזו מפלגה תתמודד. על פסקת ההתגברות אמרה: "מאמינה שתעלה שוב לדיון בכנסת הבאה"

זמן צפייה: 00:26

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, רמזה הבוקר (שלישי) כי תתמודד בבחירות הקרובות - לכנסת ה-22. את הדברים אמרה בכנס השנתי לאיגוד היועצים המשפטיים ה-ACC, אך לא הבהירה תחת איזו מפלגה תתמודד. בתגובה לאמירה שלה, על כך ש"אני עוד אשוב למשרד המשפטים", שאל המנחה האם מדובר בבחירות הקרובות או לאחר מכן. "כן", השיבה שקד. "הכוונה זה עכשיו".

שקד התייחסה גם לפסקת ההתגברות, ואמרה: "אני רציתי לקדם את החוק לפסילת פסיקה ברוב של 61 ח"כים, ואני חושבת שזה לא פשוט ש-61 יחוקקו מחדש חוק שבג"ץ פסל. זה צריך להיות מקרה ייחודי וזה היה נראה לי האיזון הנכון", שקד הוסיפה: "אני מאמינה ומעריכה שבכנסת הבאה זה יעלה שוב לדיון. כל הוויכוח היה על כמות הח"כים שצריך כדי לחוקק חוק שבג"ץ פסל".

בשבוע שעבר פורסם כי בליכוד הציעו עסקה לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד, במסגרתה היא תנסה לשכנע את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצטרף לממשלה - ובתמורה תמשיך לכהן כשרה בממשלה שתקום. לפי גורמים במפלגת השלטון, נתן אשל נשלח אל שקד וביקש ממנה לתווך בין הצדדים.

עוד בחדשות 13:

הווטו של שרה נתניהו: "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה"

נתניהו פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה

סמוטריץ': "איילת שקד נטשה ופילגה – למה שתהיה מספר אחת?"

איילת שקד נואמת בכנס השנתי לאיגוד היועצים המשפטיים
איילת שקד נואמת בכנס השנתי לאיגוד היועצים המשפטיים | צילום: חדשות 13

בליכוד הכחישו את הדברים וטענו שלא הייתה הצעה כזאת, אך שקד הודתה כי אכן ניסתה לגשר במשא ומתן, אך כשלה. ליברמן כזכור, סירב בסופו של דבר להיכנס לקואליציה מבלי שחוק הגיוס יעבור כפי שדרש, דבר שלו לא הסכימו המפלגות החרדיות - והכנסת פוזרה.

עוד פורסם בחדשות 13 בשבוע שעבר, כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הטילה וטו על צירופה של איילת שקד לליכוד. על פי גורמים בכירים בליכוד, ביום רביעי בשבוע שעבר התנהלו בבית ראש הממשלה דיונים בדבר הרכבת הממשלה והתרחיש של הליכה לבחירות. משתתפי הדיונים דיווחו כי במהלך הדיונים שמעה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, את שמה של איילת שקד. לאחר מכן, לדבריהם, תקפה שרה נתניהו את ראש הממשלה בחריפות והצהירה בפני הנוכחים כי "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה".

לדברי גורמים המעורים בפרטים, הווטו הזה הוא החסם העיקרי בפני צירוף שקד למפלגת השלטון, והוא נמשך כבר שנים. חרף דיווחיהם של הבכירים, בליכוד טוענים כי לא היו דברים מעולם.

איילת שקד ושרה נתניהו בעזרת הנשים של ישיבת מרכז הרב בירושלים
איילת שקד ושרה נתניהו בעזרת הנשים של ישיבת מרכז הרב בירושלים | צילום: עטרה גרמן, סרוגים

מוקדם יותר באותו יום הודיע ראש הממשלה על העברתם של השרים איילת שקד ונפתלי בנט מתפקידיהם כשרים בממשלה ובקבינט. זאת, כפי שפורסם ביום שבת לראשונה בחדשות 13. יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נאם מחוץ לביתו שברעננה באותו הערב, והודיע כי ירוץ שוב בבחירות הקרובות בראשות המפלגה - אך לא הזכיר בדבריו את שקד.

בכיר איחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התייחס לפני כשבועיים לאפשרות כי איילת שקד תעמוד בראש מפלגתו בבחירות הקרובות ואמר: "לא ברור למה שאיילת תהיה מספר אחת. נניח שהיא רוצה לחזור - בסדר, מאיפה הציפייה הזו? נטשת, ריסקת, פילגת, עשית טעות שכתוצאה ממנה כל מדינת ישראל נמצאת בסחרור, את רוצה לחזור? אפשר לשקול זאת חיובית, אני לא חושב שיש סיבה בעולם כמספר אחת". הדברים נאמרו בריאיון לגלי צה"ל.

בריאיון, הבהיר סמוטריץ' כי הוא בעד חיבורים בין סיעות ימין, ואמר כי לדעתו מפלגתו צריכה להיות הבסיס לכל חיבור כזה. "אי אפשר לדעת איך נרוץ בבחירות, אני מקווה שמימין לליכוד תהיה מפלגה אחת בלבד ושאחרים שלא יצליחו להשתלב בה לא יכניסו את כולנו להרפתקאות נוספות. הפיצולים האלה גרמו לנו נזקים גדולים", אמר חבר הכנסת.