תמונותיה האינטימיות הופצו ברשת: "מסתכלים עלינו רק בתור גוף"

ה', שצילומי עירום שלה פורסמו בקבוצת הטלגרם "גראם-סקס", סיפרה על המצוקה שחוותה כשגילתה על כך: "התחננתי לחוקרים עם דמעות שיעשו משהו, כל רגע שעובר עוד תמונה שלי מחליפה ידיים"

זמן צפייה: 09:14

"נכנסתי לאינסטגרם ולא הבנתי למה עולים לי המון עוקבים פתאום. קיבלתי הודעה שבה מישהי שלחה לי צילום מסך שממש רואים תמונות שלי בעירום. הלם", כך סיפרה היום (שלישי) ה', שתמונות אינטימיות שלה הופצו ללא הסכמתה או ידיעתה בקבוצת "גראם-סקס" ברשת הטלגרם. "הגברים שמפיצים אותן דרך הטלגרם לא רואים את הבחורות שחוות את זה, הם מסתכלים על התמונות שלנו בתור גוף וזהו", אמרה ה' בריאיון ל"העולם הבוקר".

"פתאום ראיתי תמונות שלי בעירום פרונטלי - לא תמונות שעלו לפייסבוק או לאינסטגרם, אלא תמונות שצלם מקצועי עשה", אמרה. "אני משערת שהם פרצו לאתר שלו ולקחו את זה משם, והפיצו בכל מיני קבוצות בטלגרם". מיד כשגילתה, העידה ה', נסעה להגיש תלונה במשטרה. "לקחתי תעודת זהות ואמרתי לעצמי – אני הולכת לתחנת המשטרה. אי אפשר להילחם באנשים האלה שמסתתרים מאחורי כינויים. הבנתי שלא אצליח למצוא אותם לבד".

קבוצת טלגרם בה נשלחו תכנים אינטמיים
קבוצת טלגרם בה נשלחו תכנים אינטמיים | צילום: חדשות 13

ה' הגיעה לתחנת המשטרה. שם, העידה, המתינה זמן ממושך: "חיכיתי משום שהייתה רק חוקרת אחת. לבסוף ניגשתי לשוטר שעבר שם, כשאני בוכה, ואמרתי לו: 'כל עוד אני ממתינה כאן, התמונות שלי ממשיכות לרוץ. זה לא משהו שאפשר לחכות איתו. אני צריכה שיטפלו בזה מייד, כל רגע שעובר משמעו עוד תמונה שלי שמחליפה ידיים, דרך הוואטסאפ או הפייסבוק'. השוטר שאל אם יש לי חברים שנמצאים בקבוצה שיכולים לומר לי מי עומד מאחורי זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יפן: גבר דקר 18 אנשים בתחנת אוטובוס - שלושה נהרגו

האישה שמתה בסורוקה זמן קצר לאחר הלידה: שירן סאעת מבאר שבע

גופת אישה כבת 50 נמצאה בשיחים בראשון לציון; אין חשד לפלילים

לדבריה, היא הפצירה בשוטרים שיסייעו לה: "ממש התחננתי לחוקרים עם דמעות. אני יודעת שזה מסובך, אבל בבקשה תעשו משהו. מדובר בהמון נשים, ואם לא תעשו כלום הם יפתחו בשבוע הבא קבוצה חדשה, ואחריה עוד אחת. עד שלא יהיה שם פיקוח זה לא ייפסק", אמרה.

ה', שתמונות עירום שלה הופצו בקבוצת טלגרם
הק, שתמונות עירום שלה הופצו בקבוצת טלגרם | צילום: חדשות 13

בקבוצה, שנחשפה בתחקיר "הצינור" בתחילת השבוע, חברים גברים רבים המסתתרים מאחורי כינויים ואינם מזדהים בשמם האמיתי. הקבוצה משמשת כפלטפורמה להפצת תמונות וסרטונים של נשים ישראליות, ולעתים אף מצרפים החברים בה את מספר הטלפון האישי שלהן, פרופיל הפייסבוק ושמן המלא. צוות "הצינור" אמנם ניגש אל המשטרה עם מספר תלונות מצד נשים שנפגעו מהקבוצה, אך היא עדיין פעילה. יש לציין כי ישנן מספר קבוצות דומות באותה הרשת, שחלק מהן אף מסננות את אפשרות הכניסה אליהן.

גבר משתמש בסמארטפון. אילוסטרציה
גבר משתמש בסמארטפון. אילוסטרציה | צילום: גטי אימג'ס

בעקבות חשיפת "הצינור", נחקק חוק הסרטונים ב-2014, שגוזר חמש שנות מאסר לכל מי שמפיץ סרטון. בדברי ההסבר של החוק נכתב כי: "עם ההתפתחויות הטכנולוגיות, הולכת ומתפשטת תופעה של פרסום ברבים של תצלומים, סרטים או הקלטות בעלי אופי מיני, ללא הסכמת המצולמים. מקרים אלה נתפסים, על פי רוב, כפגיעה בפרטיות בלבד, אולם, ככלל, מן הראוי להתייחס למעשים אלה גם כפגיעה מינית". עד כה, החוק בא לידי שימוש בפחות מחמישה פסקי דין, והעונשים שקיבלו העבריינים קלים למדי: החמור שבהם עומד על פחות משנת מאסר לאדם שהפיץ סרטונים של קטינות.

לדבריה, היא הפצירה בשוטרים שיסייעו לה: "ממש התחננתי לחוקרים עם דמעות. אני יודעת שזה מסובך, אבל בבקשה תעשו משהו. מדובר בהמון נשים, ואם לא תעשו כלום הם יפתחו בשבוע הבא קבוצה חדשה, ואחריה עוד אחת. עד שלא יהיה שם פיקוח זה לא ייפסק", אמרה. עוד אמרה אינה מאמינה שהמשטרה תפעל בנושא: "הגשתי תלונה במשטרה בעבר בעניין אחר, וכבר אז לא נעשה דבר. ביטלתי אותה אז וירדתי מזה".