לאחר שעות של חיפושים: משפחה שנעדרה בכינרת אותרה בריאה ושלמה

צוותי שיטור ימי, אווירי ויבשתי ביצעו סריקות במשך שעות ארוכות אחר החמישה שיצאו לשיט בסירת מפרשית – אך לא שבו. בלילה אותרו על ידי כוחת ההצלה במצב בריאותי טוב, כשסירתם הפוכה • תיעוד

זמן צפייה: 02:38

לאחר שעות של חיפושים: אותרה הלילה (שני) משפחה בת חמש נפשות שנעדרה בכינרת – במצב בריאותי טוב. החמישה, תושבי כוכב יעקב, הפליגו בסירת מפרשית מחוף הדקל בשעה 15:00 ומאז נעלמו עקבותיהם. כוחות שיטור ימי, אווירי ויבשתי סרקו את האזור במשך שעות ארוכות, במהלכן נמצא רכבה של המשפחה. המשפחה פונתה לבית החולים "פוריה" שבטבריה לצורך בדיקות רפואיות. ארבעה מהם שוחררו לביתם, והחמישי שסובל מהיפותרמיה אושפז במצב קל.

קרוב לשעה 1:00 איתרו פקחים של היחידה הימית של רשות הטבע והגנים את חמשת בני המשפחה במרחק כשבעה קילומטרים מהחוף, כשסירתם הפוכה. שני המבוגרים שהו במים, בעוד הילדים ישבו על כלי השיט ההפוך לבושים בחגורות הצלה. לאחר שעות ארוכות של שהייה במים, היו בני המשפחה עייפים מכדי לשחות - ונזקקו לסיוע בהגעה לסירת החילוץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ברקע המגעים להקמת ממשלה: ליברמן ושקד נועדו לאחרונה פעמיים

לאחר שלוש שנים: הדיקן שהורשע בהטרדה מינית יחזור ללמד

הטרגדיה בצפת: לאחר שאיבדו את בנם - מתמודדים עם פציעת אחיו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190527-0215' autoplay='0' credit='דוברות כבאות והצלה' desc='חילוץ משפחה שסירתה התהפכה בכינרת' kid='1_g4w2ene7' duration='64'']

כזכור, לפני כחודש טבע למוות אריאל קסלבסקי, צעיר בן 19 תושב ירושלים, סמוך לחוק שקמים, חוף לא מוכרז בדרום-מערב הכינרת. נופשים במקום הבחינו בו נכנס למים, ולאחר שנעלמו עקבותיו הזעיקו את המשטרה. לאחר כמה שעות של חיפושים, שבוצעו על ידי שיטור ימי ויחידת צוללנים מתנדבים, הוא נמצא ללא רוח חיים.

פרמדיק מד"א יועד פרץ, שהגיע לזירה, סיפר: "על גדות הכינרת חברנו לסירה של השיטור הימי שחילצה מהמים את הצעיר. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

כמה ימים קודם לכן, גבר כבן 60 טבע למוות בחוף קולוני ביץ' שבבת ים. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים וולפסון תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותו. המשטרה הודיעה כי אין חשד לפלילים באירוע.

פרמדיק מד"א, ארטיום גנרלוב, סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו גבר כבן 60 שוכב על החול מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהם ראו את הגבר במים ומשו אותו לחוף. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותו לבי"ח במצב קריטי תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה".

בשבוע שלפני כן, טבע למוות ליעד הרוש בן ה-6 בחוף פארק הכלבים בטיילת עין שרה שבנהריה. הוא הובא למרכז הרפואי לגליל, שם הצוות הרפואי נאבק על חייו במשך כל הלילה, אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותו.

הוריו של ליעד, אח ראשון מתוך שלישייה, החליטו לתרום את איבריו. אביו, אריאל, אמר בריאיון לרדיו צפון כי "רצינו לתרום את האיברים שלו כדי שהיום בישראל יקומו שלושה-ארבעה ילדים עם בשורה משמחת, בניגוד לזו שאנחנו קיבלנו. אנחנו את החיים של הילד איבדנו, אבל אם האיברים שלו יצילו אחרים אנחנו נהיה מאושרים".