הטרגדיה בצפת: לאחר שאיבדו את בנם - מתמודדים עם פציעת אחיו

במקביל להתמודדות עם מותו של בנם אלעד בשריפה בביתם, נאלצים בני משפחת פריזאט לשאת את פציעתו הקשה של אחיו בן ה-4, המתאושש בביה"ח מהאירוע הקשה. "הילד לא ענה לי - לו רק הייתי שומע אותו"

זמן צפייה: 02:16

הדמעות לא פסקו היום (ראשון) מחוץ למחלקה שבה מאושפז בנם בן הארבע של גלית פריזאט וקלוד בן סעדון, עילי – שנפצע קשה אמש בשריפה בביתם שבצפת. השניים, שאיבדו את בנם, אלעד בן השלוש וחצי בלהבותיה של אותה השריפה, נאלצים כעת, כאמור, לעמוד לצד מיטתו של בנם השני.

אביו של אלעד, קלוד בן סעדון, נזכר ברגעי האימה שבהם חיפש את ילדיו: "התחלתי לצעוק עילי, עילי. באותו זמן הרגשתי שעוד מעט נשרף לי הראש". עוד סיפר כי "פתאום ראיתי ילד ליד המטבח, כולו שחור ופחם. לא ידעתי מי הוא מבין הילדים. הוצאתי אותו החוצה וראיתי שהוא בסדר, אבל לא ידעתי מה קורה עם השני. הוא לא ענה לי - אילו רק הייתי שומע אותו", אמר. באותה שעה, צוות הכבאים ניסר את חלון הבית ומצאו את אלעד פצוע אנושות. הם העבירו אותו לצוות מד"א, שפינה אותו במהרה לבית החולים זיו שבצפת - לא רחוק מבניין המגורים.

כתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר שלוש שנים: הדיקן שהורשע בהטרדה מינית יחזור ללמד

ברקע המגעים להקמת ממשלה: ליברמן ושקד נועדו לאחרונה פעמיים

עקב תחקיר ברקוד: קנס של מיליונים לחברת מימוש זכויות רפואיות

קלוד בן סעדון, אביו של עילי
קלוד בן סעדון, אביו של עילי | צילום: החדשות 13

מנהל בית החולים, ד"ר סלמאן זרקא, תיאר את מצבו הרפואי של עילי: "הוא סובל בעיקר מכוויות אך גם משאיפת עשן. זו הסיבה שהשארנו אותו כל הלילה בטיפול נמרץ". גם יו"ר ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, הגיבה למקרה הכואב, ואמרה כי "בשנה האחרונה 19 ילדים מצאו את מותם דווקא בתאונות שאירעו בבית". לדבריה, "גלאי עשן יכול להציל חיים".

באותו בניין שרוף ברחוב דוד אלעזר בצפת, התגלו היום ממדי הנזק שנגרם מהלהבות: הדירות שחורות מפחם, וריח העשן עדיין מורגש באוויר. את עיקר הנזק ספג הבית של משפחת פריזאט, שבו הכול נשרף. רק תיק הגן של הפעוט אלעד, ששרד את האש, הותיר ממנו זיכרון אחרון.

תיק הגן של אלעד שלא נשרף בשריפה
תיק הגן של אלעד שלא נשרף בשריפה | צילום: החדשות 13

כזכור, באותו אירוע קשה שבו נספה אלעד, 13 אנשים נוספים נפגעו באורח קל ויותר מ-20 בני אדם פונו מהבניין לבתי מלון באזור צפת והגליל העליון. אחד הכיוונים שנבדקים לסיבה שבגינה פרצה השריפה הוא קצר חשמלי. לשריפה הזו מצטרף רצף קשה של תאונות אחרונות שבהן מעורבים ילדים – פעוט כבן שנתיים שמת לאחר שככל הנראה נפגע מרכב במזרח ירושלים, פעוטה בת שנה שנפצעה קשה באשדוד כשנפלה עליה מראה, ובנתיבות פעוט בן שלוש שנפל אמש מקומה שלישית ונפצע קשה.

הנזק שנגרם לדירה מהשריפה
הנזק שנגרם לדירה מהשריפה | צילום: החדשות 13