משרד הבריאות: מכון ויצמן יערוך כ-1,000 בדיקות קורונה ביום

המכון שברחובות חתם על הסכם עם המשרד והתחייב לערוך במעבדתו יותר מאלף בדיקות בכל יום. בוויצמן פנו לבית החולים הדסה וביקשו שייקח חלק בבדיקות שיחלו ביום ראשון בבני ברק

זמן צפייה: 00:20

מגפת הקורונה: משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי חתם על הסכם עם מכון ויצמן, לפיו המעבדה של המכון תערוך כ-1,000 בדיקות קורונה ביום - כבר מהיום.

במקביל, במכון פנו לבית החולים הדסה שבירושלים וביקשו שייקח חלק בבדיקות שיחלו ביום ראשון הקרוב בבני ברק. חצי מהדגימות של תושבי העיר יישלח למעבדה בהדסה, והחצי השני יישלח למעבדה ברחובות.

 

לכתבות נוספות בנושא >>

משרד הבריאות: מכון ויצמן יערוך כ-1,000 בדיקות קורונה ביום

משפחתה של הדיירת ה-12 מ"משען" שמתה תוקפת: "בית האבות התרשל"

יותר מעשרת אלפים ישראלים חלו בקורונה – מניין המתים עלה ל-93

מעבדה
מעבדה | צילום: חדשות 13

אמש נרשם עימות בין שר הביטחון נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הראשון דרש להעביר לידי משרד הביטחון את האחריות לביצוע בדיקות הקורונה, ובתגובה תקף אותו רה"מ וטען כי בנט טרם ביצע את כל המשימות שהוטלו עליו.

"העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים אשר מביאה לנזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים ובעלים במגזר הפרטי", אמר בנט. "חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה. יש להעביר לצה"ל ולמשרד הביטחון את האחריות הכוללת למערך הבדיקות באופן מיידי, בלי זה לא נוכל לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף שהוא הרסני לעתיד ישראל. כל יממה של עיכוב בבניית מערך בדיקות עולה לנו בחודשים של שיקום".

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הבוקר עלה ל-10,095 מניין הנדבקים ול-93 מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל. 164 מהחולים במצב קשה, כאשר 125 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה - זוהי עלייה של 5% בכמות המונשמים. מצבם של 178 מהנדבקים מוגדר בינוני ושל 8,600 מוגדר קל. עד כה, 1,061 ישראלים שנדבקו בקורונה החלימו ושוחררו לביתם.