משפחתה של הדיירת ה-12 מ"משען" שמתה תוקפת: "בית האבות התרשל"

נכדה של ליאה שוורץ בת ה-85 תקף את התנהלות המוסד, שלטענתו לא הקפיד על נהלי בידוד החולים: "היא הייתה מלאך". ב"משען" דחו את הביקורת: "טופלה באופן מיטבי - בידינו תיעוד מדויק"

זמן צפייה: 08:00

מחדל בתי האבות: נכדה של ליאה שוורץ בת ה-85, הדיירת ה-12 מבית האבות משען בבאר שבע שמתה מנגיף הקורונה, תקף היום (שישי) את התנהלות המוסד, שלטענתו התרשל במלחמה בהידבקות ולא בידד את החולים כמו שצריך.

"מתחילת הדרך לא הייתה התייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין", טען רגב רטס. "אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות של משען, הייתה רשלנות שם, כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך". "יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מייד, אנחנו ציפינו שהמשרד ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות", הוסיף רטס.

לכתבות נוספות בנושא >>

שלוש דיירות נוספות מהדיור המוגן "משען" בב"ש נדבקו בקורונה

מת הדייר ה-11 מ"משען"; אלפי בדיקות קורונה יבוצעו בבתי האבות

מניין המתים מקורונה עלה ל-71 – בהם 10 מבית האבות משען בב"ש

ליאה שוורץ, דיירת משען שמתה מקורונה
ליאה שוורץ, דיירת משען שמתה מקורונה | צילום: באדיבות המשפחה

משפחתה של שוורץ, ניצולת שואה, ספדה לה: "היא הייתה מהחלוצים שעלו לארץ עם קום המדינה, מוותיקי העיר באר שבע. היא הייתה אישה-מלאך, עם נתינה, עדינות וטוב לב יוצאי דופן".

הנהלת "משען" מסרה בתגובה לדברים: "ראשית, תנחומינו למשפחה. לא נתנצח עם הנכד בשעת אבלו אך נציין שהדיירת לאה שוורץ טופלה באופן מיטבי על ידי הצוות הרפואי והטיפולי. בידינו תיעוד מלא ומדויק של הטיפול הטוב בה. ככל הנראה הנכד לא מעודכן בפרטים".

בד בבד, רשת "משען" שגרה הבוקר מכתב למשרד הבריאות ודרשה לקבל הוראה ברורה בנוגע ל-130 הדיירים שאמורים לסיים היום את הבידוד. "התקופה הממושכת שבה נתונים הדיירים בבידוד מכבידה על מצבם הנפשי, אנו מבקשים להקל את מצוקת הדיירים", מסרה ההנהלה.

משפחות הדיירים מחוץ לבית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מכון ויצמן החל היום לבצע בדיקות קורונה. במרכז שבו יבוצעו הבדיקות פועלת בין היתר, מעבדה מתקדמת הכוללת מכשירי PCR, שמסוגלים לבצע זיהוי מהיר ויעיל של גנים. נשיא מכון ויצמן למדע, פרופסור אלון ח אמר כי "המכון הוא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, ואנו רואים לעצמנו חובה וזכות לסייע ולתרום בהתמודדות של המדינה והעם בישראל עם משבר הקורונה העולמי. בעת משבר זו, אנו רותמים את יכולותינו בתחום המחקר הבסיסי, ומפעילים אותן לרווחת האנושות".