שלוש דיירות נוספות מהדיור המוגן "משען" בב"ש נדבקו בקורונה

פרסום ראשון: השלוש, שמתגוררות בבית האבות שבו שהה אברהם ארושס שמת כתוצאה מהנגיף, מאושפזות בבית החולים סורוקה במצב קשה. במרכז הרפואי מאושפזת גם דיירת נוספת, שנדבקה לפני כמה ימים

זמן צפייה: 03:51

שלוש דיירות נוספות מבית הדיור המוגן "משען" שבבאר שבע אושפזו בבית החולים סורוקה לאחר שנדבקו בקורונה, ומצבן קשה - כך נחשף הערב (שבת) לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שאתמול הלך לעולמו אברהם ארושס כתוצאה מהנגיף - שגם הוא התגורר בבית האבות. דיירת נוספת במקום אושפזה אף היא ביום חמישי לאחר שנדבקה בנגיף. משרד הבריאות הבטיח לשלוח צוותי רפואה וסיעוד לתגבור וטיפול בדיירים הנמצאים בבידוד. פרשת ההדבקה בדיור המוגן נחשפה לראשונה בחדשות 13.

אנשי הצוות שבאו עם שלוש הדיירות במגע הוכנסו לבידוד על פי הנהלים. כמו כן הושמו בבידוד גם כל 28 דיירי המחלקה הסיעודית. שני דיירים נוספים מהמחלקה הסיעודית, שלא הראו סימני מחלה כלל - אך נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, שוהים כרגע בחדר מבודד וממתינים להחלטת משרד הבריאות על המוסד הרפואי אליו הם יפונו.

דיור מוגן משען
דיור מוגן משען

כל המתח והחשש של בני משפחות הדיירים התפרץ היום בכניסה למתחם. בתה של אחת הדיירות הצהירה "אם מחר אני לא אקבל טלפון ממי שצריך לתת לי את כל התשובות הנכונות - אדאג לכך שכל המשפחות של כל הדיירים יגיעו לפה. אני לא אוותר על כך".

אתמול בצהריים הובא למנוחות ארושס, אחד הדיירים שחלה בקורונה. רק אז הבינו בני משפחתו שהוא התלונן במשך כמה ימים על חום וקוצר נשימה, אבל לא נבדק. משמעות הדבר היא שארושס יכול היה להדביק כל אחד מבני המשפחה שלו.

מלי אביעוז, בתו של אחד הדיירים, העידה כי "אתמול בכריזה כרזו לדיירים שהם נכנסים לבידוד ולא לצאת מהחדרים וזהו, וכאן זה נגמר". אביעוז הוסיפה כי "זו הרי פצצה מתקתקת, ולא עשו להם בדיקות".

בית אבות, אילוסטרציה
בית אבות, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול דווח בחדשות 13 כי דיירת נוספת של "משען" חלתה בקורונה והועברה במצב קשה מאוד לבית החולים "סורוקה". למעלה משבועיים הילדים של דיירי "משען" לא ראו את הוריהם, ובכל פעם שהם מתקשרים אליהם בטלפון ולא מקבלים תשובה, הלחץ עולה.

הדיירים הועברו לבידוד, אך כעת דורשים בני המשפחה שלהם לבצע בדיקות קורונה לכולם בלי יוצא מן הכלל. ריקי חנינה, שאמה מתגוררת במקום, מסרה כי "הטענה שלי היא למשרד הבריאות: תעשו בדיקות גם לאנשים הקשישים, אלה ההורים שלנו". מירי פיבקו, שגם אמה היא דיירת המקום אמרה "שיוציאו אותם ויגידו להם 'אנחנו לא מסוגלים' - ואנחנו נדאג לבדיקות באופן עצמאי".

בית האבות ''מגדל נופים''
בית האבות ''מגדל נופים'' | צילום: חדשות 13

החשש הגדול שלהם הוא שהסיפור שהתרחש בדיור מוגן "נופים" שבירושלים יחזור על עצמו גם ב"משען". שם, כבר מתו שלושה בני אדם ואובחנו עשרה חולים נוספים, כמה מהם במצב קשה.

הנהלת "משען" ביקשה מנציגי המשרד אישור לביצוע בדיקות לגילוי הנגיף בקרב כלל דיירי הבית ואנשי הצוות. מטעם ההנהלה נמסר כי "אנו ממשיכים לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ולנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את שלום הדייירים ולעדכן את משפחותיהם באופן שוטף לגבי מצבם".