משרד הבריאות: 379 אלף בני אדם חוסנו מתחילת המבצע

כמעט 100 אלף איש קיבלו אתמול את החיסון נגד קורונה במסגרת השבוע השני של מבצע "לתת כתף"; אדלשטיין: "נגביר את הקצב עוד יותר". 3,498 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה – 4.9% מכלל הבדיקות

זמן צפייה: 00:21

במסגרת מבצע "לתת כתף", עד כה התחסנו בישראל 379 אלף בני אדם נגד הקורונה, כאשר רק אתמול חוסנו 98,900 איש. כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (שני) משרד הבריאות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך: "תחילת שבוע שני למבצע החיסונים "לתת כתף" - מגרדים את ה 100,000 חיסונים ביום. זה בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א. ויותר מכולם - בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בלוד: גבר נורה למוות ברכב

למרות התחזיות – מסתמן: הסגר לא יימשך יותר משבועיים

סער: "ערוך שיהיו הכפשות נגדי מהליכוד, ולא חושש" • בלעדי

נתוני התחסנות בישראל
נתוני התחסנות בישראל

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3,498 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף הקורונה. זאת, כאשר אתמול בוצעו 72,763 בדיקות ו-4.9% מתוכן היו חיוביות. בכך עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-403,530.

עוד עולה מהנתונים כי 590 חולים במצב קשה, מהם 177 מוגדרים במצב קריטי, כש-144 מתוכם מונשמים. 182 חולים במצב בינוני. מניין המתים עד כה עלה ל-3,226.

במקביל, היום מתחיל מבצע החיסונים גם בצבא באמצעות מנות החיסון של חברת פייזר, כך לפי דובר צה"ל הדי זילברמן שאמר זאת אתמול בשיחה שערך בצהריים עם הכתבים הצבאיים. "הקמנו שישה מרכזי חיסון השבוע: פלמ"חים, בצת, גלילות, ושלוש נקודות של חיל רפואה - מרכז, צפון ודרום - נשלים את חיסון רוב החיילים תוך כמה חודשים", אמר. עוד סיפר זילברמן כי בשבוע הבא יהיו 17 מתחמי חיסון, שבהם יינתנו כ-50 אלף חיסונים, בעוד יחידות עם יותר מאלף חיילים יתחסנו ביחידה עצמה.

מתחם חיסון של צה''ל
מתחם חיסון של צה''ל | צילום: דובר צה''ל

כידוע, אתמול ב-17:00 ישראל נכנסה לסגר השלישי מאז התפרצות נגיף הקורונה. על פי תקנות הסגר, שיהיו תקפות לפחות עד 9 בינואר, אדם שיפר את הגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים. אולם, ניתן לצאת מעבר למרחק זה לצורך קבלת טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לפעילות ספורט, לצרכי עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת. כמו כן, ניתן להשתתף בהלוויה, חתונה או ברית ולהשתתף בהליך משפטי.

לצד זאת, שעות בודדות לאחר שנכנסו לתוקפן התקנות וברקע התחזיות כי הן יימשכו לפחות כחודש - מקדם ההדבקה כפי שנרשם בימים האחרונים בישראל יכול לעודד מעט, שכן במשך כל סוף השבוע הוא היה יציב. כך שאם הנתונים ייראו כמו אלו שנרשמו בסוף השבוע האחרון, נראה ירידה של מקדם ההדבקה - אולם גם אם הוא ישמור על יציבות ולא יטפס למעלה, ייתכן שהסגר השלישי לא יהיה ארוך כפי שצפו בממשלה.