למרות התחזיות - מסתמן: הסגר לא יימשך יותר משבועיים

במשך כל סוף השבוע מקדם ההדבקה נותר יציב. אם המגמה תימשך גם מחר - ייתכן כי תקנות הסגר לא יהיו תקפות לאורך זמן כפי שטענו במשרד הבריאות • ביום שלישי תתקיים פגישה בין רה"מ לבעלי עסקים

זמן צפייה: 08:36

שעות בודדות לאחר שנכנסו לתוקפן תקנות הסגר השלישי, וברקע התחזיות כי הן יימשכו לפחות כחודש - מקדם ההדבקה כפי שנרשם בימים האחרונים בישראל יכול לעודד מעט, שכן במשך כל סוף השבוע הוא היה יציב. במערכת הבריאות ממתינים כעת לנתונים שיתפרסמו מחר (שני).

כך, אם הם ייראו כמו אלו שנרשמו בסוף השבוע, נראה ירידה של מקדם ההדבקה - אולם גם אם הוא ישמור על יציבות ולא יטפס למעלה, ייתכן שהסגר השלישי לא יהיה ארוך כפי שצפו בממשלה. כיום, מקדם ההדבקה בחברה החרדית עומד על יותר מ-1.5, ואילו בחברה הערבית - שם רשמה הקורונה התפרצות ובשל כך נעשו סגרים מקומיים, המקדם נמוך יחסית.

בינתיים, לחדשות 13 נודע כי בעלי העסקים, אשר נפגעו באופן קשה ביותר בשני הסגרים ועתידים להיפגע גם בסגר הזה, ייפגשו ביום שלישי הקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. העצמאים, שחלקם הביעו תמיכה בסגר למען הורדת נתוני התחלואה, צפויים לבקש מנתניהו שההגבלות לא ייארכו יותר משבועיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זמיר וחיימוביץ' לא יתמודדו ברשימת כחול לבן בבחירות 2021

פרופ' חזי לוי לבתיה"ח: היערכו לפתיחת מחלקות קורונה נוספות

13 נעצרו במחאת חרדים בבני ברק; עומסי תנועה נרשמו באזור

הסגר
הסגר | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, היום ב-17:00 נכנסה ישראל לסגר השלישי מאז התפרצות נגיף הקורונה. על פי תקנות הסגר, שיהיו תקפות לפחות עד 9 בינואר, אדם שיפר את הגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים. אולם, ניתן לצאת מעבר למרחק זה לצורך קבלת טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לפעילות ספורט, לצרכי עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת. כמו כן, ניתן להשתתף בהלוויה, חתונה או ברית ולהשתתף בהליך משפטי.

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש הסביר היום בתדרוך לתקשורת כי "סגר מתחיל להשפיע רק כעבור עשרה ימים או שבועיים, כך שככל שיעבור הזמן אנחנו נראה את האפקט שלו והתחלואה תרד". לדבריו, "עוצמת הירידה תלויה באיך הציבור יקפיד על ההנחיות, וככל שהוא יקפיד יותר - כך נוכל לראות את הירידה בתחלואה בצורה משמעותית יותר".