סער: "ערוך שיהיו הכפשות נגדי מהליכוד, ולא חושש" • בלעדי

הכישלון של הממשלה בניהול משבר הקורונה, ההבדלים בינו לבין בנט, מסע הבחירות מלא ההשמצות שעוד צפוי לו והעריקה של אלקין: אחרי שפרש מהליכוד והקים מפלגה חדשה, גדעון סער מדבר על הכול

זמן צפייה: 08:08

אחרי שטלטל את המערכת הפוליטית כשהודיע על פרישה מהליכוד, גדעון סער הצליח השבוע לדחוף לבחירות בתרגיל פוליטי של הרגע האחרון וגם גייס לשורותיו את השר זאב אלקין, שערק מהליכוד. הערב (ראשון), בריאיון בלעדי לאילה חסון, הוא תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, טוען שהוא לא מפחד ממסע ההכפשות שאולי יעבור לקראת הבחירות ומסביר במה הוא שונה מנפתלי בנט.

"לראש הממשלה הנוכחי יש הרבה מאוד זכויות", פתח ואמר סער, אולם הוסיף כי "מי שהיה מתאים להוביל את ישראל ב-1996 לא מתאים כבר 25 שנה לאחר מכן". לדבריו, אפילו המנהיגים הגדולים ביותר בעולם "מעבירים את השרביט יום אחד", כלשונו, "והיום הזה הגיע. השינוי הזה נדרש. הציבור מזהה שהוא רוצה תקווה חדשה ונמאס לו להיות תקוע בחוסר מוצא".

סער הפנה אצבע מאשימה לנתניהו, ואמר שלמרות הבאת החיסונים נגד הקורונה לארץ, ואל מול מבצע החיסונים שמתנהל כיום - כל אלו "לא פותרים את ראש הממשלה מהאחריות על הכישלון שלו בניהול הקורונה. תראי מה קרה לנו פה - איך הגענו לסגר השלישי הזה? בכל דבר שהממשלה הייתה צריכה לעשות היא נכשלה טוטלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות התחזיות – מסתמן: הסגר לא ייארך יותר משבועיים

פרופ' חזי לוי לבתיה"ח: היערכו לפתיחת מחלקות קורונה נוספות

זמיר וחיימוביץ' לא יתמודדו ברשימת כחול לבן בבחירות 2021

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע שודר מפגש מביך למדי של עורך הדין רוט עם מדובבת, יחד עם העסקן החרדי מנחם גשייד עליו נטען כי הוא מקורבו של סער. יו"ר תקווה חדשה - אחדות לישראל מתעקש כי לא ידע על המפגש, ולא ראה אותו עד לשעת השידור. "אין לי שום קשר לנושא הזה. יש פה שיטה קבועה שמגיעה ממקום מסוים של להלביש הכפשות ולהלביש עלילות כזב".

"לציבור נמאס מהתרבות הזאת", זעם, "התרבות הזאת של שקרים והכפשות - והפעם זה לא יעבוד יותר". כשנשאל אם לקראת הבחירות הוא מוטרד ממסע הכפשות שיגיע מיריביו, ענה: "ממש לא. אני אדם ישר ונקי. אין לי שום דבר להסתיר. הציבור מכיר אותי היטב. זה שהם ינקטו את השיטה שהם תמיד נוקטים - אני מוכן לזה מראש. אני אדם חזק, אין לי שום חשש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח''כ גדעון סער | צילום: רויטרס

סער, כידוע, הוא לא הפוליטיקאי היחיד שהכריז על מועמדותו לראשות הממשלה. גם יו"ר ימינה נפתלי בנט עשה כן, ורבים בציבור תוהים מה בכלל ההבדלים בין השניים. "אני לא נותן ציונים לאחרים", השיב סער כשהתבקש להסביר מה השוני בינו לבין בנט. "הציבור הוא בסופו של דבר זה שמחליט לגבי כל אחד מאיתנו".

"בנט ישב עם נתניהו עד להקמת הממשלה הנוכחית, אבל אני הגדרתי באופן ברור - ואני חוזר על מה שאמרתי: מי שרוצה שנתניהו ימשיך להוביל את ישראל, אני מבקש שלא יצביע בשבילי. ואני מאמין שאני אנצח בבחירות. כל המועמדים האחרים", המשיך, "או שלא הצליחו לעשות שינוי או שהעמדות שלהם לא ברורות".

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רוני שיצר

בהמשך, הגן סער על עריקתו של אלקין מהליכוד, שרגע לפני שעבר מפלגה הביע תמיכה ציבורית בנתניהו, אולם כשעזב - טען כי הוא "מסוכן לישראל". "אלקין אמר שאם לא הייתי מקים מפלגה, הוא היה שוקל לפרוש הביתה. כל אדם מגיע לסף מסוים, לקו אדום מסוים. אם הוא אדם ערכי, מצפוני, הוא אומר, 'למרות שאני בתפקיד, אני לא יכול יותר לעשות שקר בנפשי'".

"אני התמודדתי מול נתניהו עוד לפני שנה כי חשבתי כבר אז שצריך שינוי", הזכיר. "אנחנו שופטים אנשים שקיבלו החלטות אמיצות וקשות. הכי קל לנהור עם העדר. אדם שנבחר כל כך הרבה פעמים בליכוד יכול להמשיך ולהיבחר. הוא לקח סיכון מאוד גדול, אבל הוא עשה את מה שלבו אמר לו".

בהמשך כתב סער בחשבון הטוויטר שלו: ״בשום תסריט לא אשב תחת נתניהו״.